مراکز استخراج مجاز رمزارز خاموش شدند


۱۴۰۰/۱۰/۰۵ - ۲۱:۱۴ | کد خبر: ۱۷۷۳۹ چاپ

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: مراکز مجاز رمز ارزها به منظور مدیریت مصرف برق در کشور خاموش شدند.

مراکز استخراج مجاز رمزارز خاموش شدند

کلانشهر: "مصطفی رجبی مشهدی" مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اعلام این خبر افزود: هر سال در دوره سرد سال به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و صنعتی، نیروگاه‌ها دچار محدودیت سوخت می‌شوند و از این جهت ضروری است اقدام های لازم برای کاهش مصرف برق داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از این اقدام‌ها بحث روشنایی معابر و نظارت بر مصرف اداره‌ها به منظور مدیریت مصرف برق آنها است.

 

رجبی مشهدی افزود: مراکز استخراج رمز ارزها امسال در اولویت قرار گرفتند و از مدار خارج شدند که این مراکز حدود ۲۰۹ مگاوات مصرف داشتند.

 

سخنگوی صنعت برق همچنین درباره میزان تولید برق نیروگاه‌ها گفت: در شرایط کنونی پیک شبانه حدود ۴۱ هزار مگاوات است که قطعا این عدد از تابستان که ۶۷ هزار مگاوات بوده، خیلی کمتر است یعنی ما ۶۰ درصد تولید برق بیشتری باید در تابستان داشته باشیم چون دستگاه‌های سرمایشی فعالیت می‌کنند.

 

وی خاطرنشان: برخورد با استخراج کنندگان غیر مجاز رمز ارزها هم همچنان با شدت ادامه دارد و همه این اقدام ها در این جهت است که بتوانیم برق بخش‌های خانگی و صنعتی را تامین کنیم.

 

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: در بخش روشنایی هم توانستیم ۳۶۴ مگاوات مصرف را کاهش دهیم تا بتوانیم در بخش های خانگی و صنعتی و تجاری برق پایدار داشته باشیم.

 

رجبی مشهدی گفت: تاکنون ۵/۳ میلیارد تومان پاداش به کسانی که در شناسایی مراکز استخراج رمز ارز همکاری داشته اند، پرداخت شده است.

 

وی افزود: البته از طریق سامانه برق من امکان ثبت مراکز غیرمجاز فراهم شده و افراد می توانند این مراکز را ثبت کرده و هیچ ردی از آنها به جا نماند.