دوز "سوم" چی بزنیم؟


۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۱۳:۰۳ | کد خبر: ۱۷۷۵۵ چاپ
دوز

کلانشهر- دکتر مهران احمدی بلوطکی در مورد تزریق دوز سوم واکسن بر اساس واکسن‌های دریافتی دوز اول و دوم، توضیحاتی ارائه داد.

دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به نوع دوز سوم واکسیناسیون برای هر فرد اظهار کرد: افرادی که دوز اول و دوم را از واکسن بهارات دریافت کرده‌اند می‌توانند دوز سوم را بهارات، آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس دریافت کنند.

وی افزود: همچنین دریافت‌کنندگان دو دوز واکسن سینوفارم می‌توانند برای تزریق دوز سوم از سینوفارم، آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس استفاده کنند.

دبیر شورای سلامت اهواز بیان کرد: کسانی که دوز اول و دوم را واکسن برکت دریافت کردند، باید دوز سوم را از نوع برکت، آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس استفاده کنند.

وی گفت: دریافت‌کنندگان دوز اول و دوم اسپوتنیک باید دوز سوم را آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس تزریق کنند. افرادی که دوز اول و دوم را آسترازنکا دریافت کرده‌اند نیز می‌توانند برای تزریق دوز  از واکسن سوم آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس استفاده کنند.

احمدی بلوطکی افزود: افرادی که دوز اول و دوم پاستوکووک را تزریق کرده‌اند نیز می‌توانند دوز سوم را از نوع پاستوکووک پلاس تزریق کنند. باید توجه شود که پاستوکووک برای تزریق نوبت اول و دوم استفاده می‌شود اما پاستوکووک پلاس تنها برای دوز سوم قابل استفاده است.

نظر شما:

security code