بوکسور ضد واکسن پس از ابتلا به کرونا درگذشت


۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۱۷:۱۳ | کد خبر: ۱۷۷۶۳ چاپ

این ورزشکار سرشناس کرونا را «ویروس کوچک» می‌خواند

بوکسور ضد واکسن پس از ابتلا به کرونا درگذشت
کلانشهر- فریدریک سینیسترا، قهرمان سه دوره مسابقات جهانی کیک بوکسینگ و یکی از قوی‌ترین‌ مردان بلژیک، فقط چند هفته پس از ترخیص از بیمارستان بر اثر عوارض ناشی از کووید-۱۹ درگذشت.

به گزارش دیلی بیست، این بوکسور ۴۱ ساله که در برابر تزریق واکسن مقاومت می‌کرد و ویروس کرونا را «ویروس کوچک» می‌نامیده، پس از ابتلا به کووید-۱۹ در خانه‌اش از دنیا رفت.

سینیسترا هنگامی که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری بود، در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «از حمایت‌های شما ممنونم. بدانید که یک جنگجو هرگز تسلیم نمی‌شود! من قوی‌تر از قبل باز خواهم گشت.»

 او چند روز بعد درخواست کرد که با دستگاه اکسیژن به خانه برود و درمان را آنجا ادامه بدهد، تا این که همسرش در صفحه فیسبوک از مرگ او خبر داد. همسر او نیز از بیان نام «کرونا» خودداری کرد و علت مرگ سینیسترا را اعلام نکرد. 

مخالفت برخی از مردم بلژیک با تزریق واکسن در چند روز اخیر خبرساز شده است. روز بیست و سوم دسامبر (۲ دی)‌ نیز مردی در شارلوای بلژیک پس از تلاش برای زدن نهمین دوز واکسن کووید-۱۹ دستگیر شد. او به تلاش برای گرفتن گواهی واکسیناسیون برای افراد واکسن‌گریز در ازای دریافت پول متهم شده است.

در پی همه‌گیری سویه اومیکرون در بلژیک، دولت آن کشور محدودیت‌های اجتماعی تازه‌ای به اجرا گذاشته است.
طبق این محدودیت‌ها، از ۲۶ دسامبر (۵ دی) بازارهای سرپوشیده کریسمس، سینماها، تئاترها، و سالن‌های کنسرت تعطیل و مسابقات ورزشی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.
همچنین، الزام ماسک زدن در فضاهای عمومی سرپوشیده، قانون دورکاری از خانه برای چهار روز در هفته، و تعطیلی بارها و رستوران‌ها پس از ساعت ۱۱ شب، به قوت خود باقی خواهد ماند.  

برخی از بلژیکی‌ها مقررات ضدکرونایی را سخت‌گیرانه می‌دانند و به آن‌ها معترض‌اند. بیستم دسامبر (۲۹ آذر)، در تظاهرات مخالفان واکسیناسیون و مقررات کرونایی در بلژیک ۵۰ نفر بازداشت شدند.

نظر شما:

security code