جاده‌های درون شهری و برون شهری این منطقه پاسخگوی مسافران و گردشگران نیست. این شهر جز شهرهای پر تردد از حیث گردشگران و مسافران است

14 سال انتظار برای احداث کمربندی در تالش دومین شهر پرجمعیت گیلان/پیشرفت پروژه در حد هیچ
کلانشهر- امام جمعه تالش با اشاره به گذشت بیش از ۱۴ سال از آغاز عملیات ساخت کمربندی این شهرستان از مسئولان استانی و کشوری خواست که سریع‌تر برای رفع این مشکل اقدام جدی انجام دهند.

 حجت‌الاسلام مجتبی نورزاد با بیان اینکه کمربندی شهرستان تالش به دلیل عبور از داخل شهر سبب ایجاد ترافیک سنگین شده است، اظهار کرد: شهروندان تالشی و مسافران از وضع موجود ترافیکی در کمربندی این شهرستان رنج می‌برند.

 وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی کمربندی شهر تالش از سال ۸۶ آغاز شده و در حال حاضر پیشرفت خاصی نداشته است، افزود: حدود ۱۴ سال از آن زمان می‌گذرد، اما مسئولان اعلام کرده اند که تنها ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۹۵ درصد آن باقی مانده است.

 امام جمعه تالش با بیان اینکه چرا پروژه‌ای به این مهمی که ساخت آن برای این شهرستان بسیار ضروری است پس از ۱۴ سال تنها ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد: این در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست که مردم این‌گونه در رنج باشند و مسئولان در ساخت چنین پروژه‌های مهم بی تدبیری کنند.

 وی با تأکید بر ضرورت تسریع در احداث و تکمیل پروژه کمربندی تالش و با اشاره به پیگیری موضوع از طریق مسئولان استان و فرماندار شهرستان، تصریح کرد: با جدیت پیگیر موضوع هستم.

 حجت الاسلام نورزاد با بیان اینکه عدم تأمین اعتبار اولیه از مهم‌ترین مشکلات احداث کمربندی تالش است، گفت: متأسفانه کسی پاسخگوی درستی به درخواست مردم نیست.

 وی با اشاره به اینکه باید در احداث کمربندی جدید شهر تالش جدیت وجود داشته باشد تا این شهر از ترافیک نجات یابد، افزود: امیدواریم امسال با اختصاص اعتبار مناسب شاهد پیشرفت خوب کنارگذر تالش باشیم، زیرا جاده‌های درون شهری و برون شهری این منطقه پاسخگوی مسافران و گردشگران نیست. این شهر جز شهرهای پر تردد از حیث گردشگران و مسافران است.

 حجت‌الاسلام نورزاد با اشاره به اینکه شهرستان تالش با ۲۴۰ هزار جمعیت در میان ۱۹ شهر استان گیلان، دومین شهرستان پرجمعیت گیلان پس از رشت به شمار می‌آید، تأکید کرد: متأسفانه نگاه خوبی به شهرستان وجود ندارد.

 وی حجم بالای بیکاری را از جمله مشکلات شهرستان تالش برشمرد و افزود: این شهر یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری بوده و کریدور شمال به حساب می‌آید و کشورهای همسایه همچون آذربایجان، حوزه قفقاز از این منطقه رفت و آمد می‌کنند، بنابراین این شهر در جایگاه ویژه و وسعت بالا قرار دارد.

 امام جمعه تالش با بیان اینکه تالش از نظر جغرافیایی در جایگاه بسیار با اهمیت قرار دارد، ادامه داد: وسعت راه‌های این شهر هزار کیلومتر است، ویژگی‌های شهرستان منحصر به فرد است.

 وی با اشاره به وجود ۹۴ کیلومتر نوار ساحلی در تالش، اظهار کرد: شهرستان تالش با وجود همه ظرفیت‌ها مورد کم لطفی قرار گرفته است.

 حجت الاسلام نورزاد به حضور اهل سنت و انسجام و وحدت بسیار خوب بین شیعه و سنی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان تالش تاکنون به آنچه که شایسته آن بوده نرسیده است.

نظر شما:

security code