اعلام آمادگی 150کارخانه چایسازی برای خرید برگ سبزچای از چایکاران

رییس سازمان چای کشور گفت: بیش از 150 کارخانه چایسازی گیلان و مازندران آماده خرید برگ سبز چای اند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، حبیب جهان ساز گفت:با توجه به نزدیک شدن زمان برداشت برگ سبز چای صاحبان این کارخانه ها برای خرید تضمینی برگ سبز چای اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به افزایش21 درصدی بهای خرید تضمینی برگ سبز چای در سال کنونی افزود: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد امسال قیمت خرید تضمینی هرکیلوگرم برگ سبز چای درجه یک با 20 درصد افزایش 32 هزار و750 ریال و درجه دو با 21 درصد افزایش 18هزار و 492 ریال تعیین شده است.

جهانساز از آمادگی چایکاران برای برداشت برگ سبز چای خبر داد و خاطرنشان کرد: درصورت مناسب بودن شرایط جوی برداشت برگ سبزچای هفته اول اردیبهشت آغاز می‌شود.   

رییس سازمان چای کشور در ادامه به پرداخت تسهیلات بهزراعی باغ های چای گیلان و مازندران اشاره کرد و افزود: برای این کار 190میلیارد ریال به چایکاران و کارخانه‌داران پرداخت شد.

وی افزود: چایکاران  شمالی پارسال 112 هزار و 600 تن برگ سبز به ارزش  220 میلیارد تومان برداشت کردند که از این میزان  25هزار و600 تن چای خشک تولید شد.

برگ سبز چای در سه مرحله بهاره، تابستانه و پائیزه برداشت می شود . گیلان و مازندران 25 هزارهکتار باغ  چای و 50 هزار خانوار چایکار دارد.