وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم تاکنون، مطابق آمارهای سامانه «رصد» این وزارتخانه ۲۱۷ هزار فرصت شغلی ایجاد شده و در همین راستا ۱۳۰ هزار فقره بیمه برای افراد صادر شده است.

وزیر تعاون: ۲۱۷ هزار شغل از ابتدای دولت سیزدهم ایجاد شد

کلانشهر: «حجت‌الله عبدالملکی» امروز (سه‌شنبه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گزارشی از برنامه اشتغال دولت سیزدهم ارائه کرد و اظهار داشت: بیکاری دومین معضل بعد از تورم است، در دولت سیزدهم در شرایطی کارمان را شروع کردیم که مشکلات زیادی در کشور و حجم بیکاری زیادی وجود داشت.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یک ماه قبل اعلام کردم که در کشورمان ۱۴ میلیون نفر شغل شایسته ندارند و این آمار به جز ۲.۵ میلیون نفر بیکار مطلق است.

 

عبدالملکی با بیان اینکه همه ما از مساله بیکاری نگران هستیم، گفت: دغدغه نمایندگان در این زمینه منطقی است، مساله نظارت مجلس یک موضوع بسیار مهم و راهگشا است و این سوالات و تذکرات مسوولیت وزرا را گوشزد می‌کند که اگر احیانا غفلتی انجام شده باشد برطرف شود.

 

وی ادامه‌داد: شاید بنده هم اگر جای نمایندگان بودم حتما تذکر می‌دادم، اما مخاطب این سوال فقط وزارت کار نیست بلکه موضوع اشتغال به صنعت، کشاورزی، فناوری واطلاعات، گردشگری و محیط زیست بستگی دارد.  

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه‌کرد: وزارت کار مسوول ایجاد اشتغال نیست، بلکه ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مختلف در زمینه اشتغال را بر عهده دارد و این وزارتخانه به عنوان دبیر شورای عالی اشتغال موضوع بیکاری را پیگیری می‌کند.

 

وی با اشاره به تدوین اطلس اشتغال‌زایی گفت: این اطلس ۱۷۵ برنامه را با همکاری ۷۱ دستگاه تدوین کرده است.

 

عبدالملکی افزود: کتابچه‌های کوچکی از عملکرد این وزراتخانه در حوزه کار و وضعیت اشتغال و بیکاری کشور منتشر شده است.  

 

وی اظهار داشت: از نمایندگان می خواهیم که این کتابچه‌ها را مطالعه کنند که در آنها وضعیت اشتغال و بیکاری با تحلیل متفاوتی ارائه شده و همچنین عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اشتغال در این چند ماه تشریح شده است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به زیست بوم اشتغال اشاره کرد و گفت: در این زیست بوم برنامه‌ریزی برای ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل در مدت ۱۸ ماه (از نیمه دوم ۱۴۰۰ تا نیمه اول ۱۴۰۱) در نظر گرفته شده است.

نظر شما:

security code