معاون عملیات و ترافیک پلیس راهور ناجا از اجرای طرح «ایمنی و سلامت» برای کاهش تصادفات تا پایان دی ماه در معابر شهری و جاده ای خبر داد

نمره منفی و انتقال خودرو به پارکینگ با انجام دو تخلف همزمان رانندگان/پشت فرمان نخورید،سیگار نکشید،تلفنی حرف نزنید
کلانشهر- معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا از اجرای طرح ایمنی و سلامت رانندگان به منظور پیشگیری از سوانح رانندگی خبر داد و گفت: این طرح که به منظور نهادینه کردن و ترویج فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی و توجه به جلو در حین رانندگی از چهارم دی ماه اجرا می شود تا پایان ماه جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش سایت راهور، سرهنگ داود قاسمیان در تشریح این خبر، اظهار داشت: به منظور نهادینه کردن و ترویج فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی و توجه به جلو در حین رانندگی و پیشگیری از سوانح رانندگی، طرح ایمنی و سلامت از روز شنبه چهارم دی ماه در سراسر کشور آغاز شد که تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برابر ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی رانندگان حق ندارند زمان رانندگی دخانیات استعمال نمایند یا خوراکی یا آشامیدنی میل کنند و استفاده از هرگونه وسیله و تجهیزات مانند تلفن همراه که باعث انحراف ذهنی و رفتاری راننده گردد ممنوع است؛ رانندگان موظفند در هر حال به طور کامل به جلو توجه داشته باشند.

سرهنگ قاسمیان با اشاره به ماده ۱۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی بیان داشت: بستن کمربند ایمنی برای راننده و سرنشینان انواع خودروهای در حال حرکت در تمامی راه ها و همچنین استفاده از کلاه ایمنی استاندارد برای راننده و ترک نشین هر نوع موتورسیکلت اجباری است.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا در ادامه افزود: وفق ماده ۲۲۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان و سرنشینان و سایر نقلیه موظفند هنگام حرکت وسیله نقلیه کمربندهای ایمنی خود را بسته نگاه دارند.

سرهنگ قاسمیان اظهار داشت: برابر بند الف ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی چنانچه وسیله نقلیه ای دارای عیب و نقص فنی موثر بوده و احتمال ایجاد خطر یا وقوع تصادف وجود داشته باشد وسیله نقلیه مذکور به تعمیرگاه اعزام می شود.

وی همچنین بیان داشت: تردد وسیله نقلیه دارای عیب و نقص فنی طبق ماده ۲۰۰ آیین نامه راهور در معابر ممنوع است.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا با توجه به مستندات فوق بیان داشت: طرح ایمنی و سلامت بر همین اساس و در راستای پیشگیری از سوانح رانندگی از روز شنبه چهارم دی در سراسر کشور اجرا و تا پایان دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

سرهنگ قاسمیان از تمامی هموطنان تقاضا نمود، احترام و رعایت قوانین را سرلوحه رانندگی قرار داده و ضامن ایمنی تردد در سفرهای درون و برون شهری خود باشند.

در طرح ایمنی و سلامت پلیس راهور در صورت مشاهده دو تخلف همزمان که یکی از آن‌ها حادثه ساز باشد راننده نمره منفی می‌گیرد و خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.

گفتنی است؛ طرح ایمنی و سلامت پلیس راهور به مدت یک ماه اجرا می شود.