10 استان درگیر بارش برف و باران می شوند


۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۱۰:۱۴ | کد خبر: ۱۷۸۱۱ چاپ

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی در جنوب و جنوب غرب کشور از بارش برف و باران در ۱۰ استان طی امروز (۸ دی‌ماه) خبر داد

10 استان درگیر بارش برف و باران می شوند
کلانشهر- صادق ضیاییان اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور فعال است. بر این اساس در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویر احمد، لرستان، ایلام، فارس، بوشهر، هرمزگان و نیمه جنوبی استانهای سیستان وبلوچستان و کرمان بارش باران گاهی وقوع رعد و برق و و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

وی افزود: پنجشنبه(۹دی ماه)علاوه برمناطق ذکر شده در خراسان جنوبی ، اصفهان، یزد و برخی نقاط غرب کشور نیز بارش رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: جمعه (۱۰دی ماه) فعالیت سامانه بارشی در شرق هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان وبلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و شمال شرق یزد خواهد بود و در لرستان، اصفهان، شمال استانهای فارس و اصفهان بارش پراکنده رخ می دهد و بعدازظهرسامانه به‌تدریج از شرق کشور خارج می‌شود.

وی اضافه کرد: شنبه (۱۱دی ماه) در برخی مناطق بوشهر، جنوب فارس هرمزگان، جنوب کرمان و جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بارش پراکنده رخ می دهد و یکشنبه(۱۲دی ماه) سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش درنیمه جنوبی کشور خواهد شد.

به گفته ضیاییان طی روزهای پنج شنبه(۹دی ماه) و جمعه(۱۰دی ماه) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و توفانی پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۹دی ‌ماه) صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۱و حداکثر دمای ۱۱درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۱۰دی ماه) صاف تا کمی ابری،‌ در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۸و ۹دی ماه) بندرعباس با دمای ۲۷  درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز با  دمای ۲- و ۱- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

هشدار سطح نارنجی برای جاده های کوهستانی

همچنین رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت برابر اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از امروز تا پایان روز یکشنبه 12 دی، بارش شدید باران و برف، جاده‌های اکثر استان‌های کشور بجز استان‌های شمالی و شمال غربی را در بر خواهد گرفت.

سرهنگ احمد شیرانی افزود رانندگان با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده ها ، با سرعت مطمئنه که پایین تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است رانندگی کنند.

او همراه داشتن زنجیر چرخ برای سفرهای جاده ای در این فصل را از الزامات سفر دانست و گفت: سالم بودن برف پاک کن خودرو و سیستم گرمایش خودرو قبل از سفر بسیار ضروری است.

نظر شما:

security code