یاسین کودک ۴.۵ ساله مشغول بازی در کوچه بود که در مقابل چشمان مادرش مورد هجوم سگ‌‌های ولگرد قرار گرفت

سگ های ولگرد کودک 4/5 ساله را مقابل چشمان مادرش دریدند
کلانشهر- صبح روز سه‌شنبه هفتم دی ماه، یاسین کودک ۴.۵ ساله در منطقه امیرآیاد بیرجند مشغول بازی در کوچه بود که در مقابل چشمان مادرش مورد هجوم سگ‌‌های ولگرد قرار گرفت. 
 رییس بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند گفت: ظهر امروز کودک ۴.۵ ساله از منطقه امیرآباد بیرجند به دلیل حمله‌های سگ‎های ولگرد با اورژانس به بیمارستان منتقل شد و به دلیل شدت جراحات فوت کرد.

جواد قدوسی‌نژاد افزود: این کودک امروز ساعت ۱۲ ظهر به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شد که در زمان انتقال به بیمارستان فاقد علائم حیاتی بود.

وی بیان کرد: اما همکارانم در بیمارستان امام رضا(ع) حدود ۴۰ دقیقه عملیات سی تی آر و احیای قلبی را بر روی کودک انجام دادند که متاسفانه جواب نداد و کودک به دلیل شدت جراحت در ناحیه سر و گردن فوت کرد.

قدوسی‌نژاد عنوان کرد:از ابتدای سال جاری ۱۶ مورد مجروح ناشی از جراحت سگردهای ولگرد به این بیمارستان منتقل شدند.

حادثه ای که برای یاسین کودک ۴.۵ ساله در منطقه امیرآیاد بیرجند رخ داد در سه ماه گذشته برای دومین بار است در این منطقه قلب مردم را جریحه‌دار می‌کند.

به گزارش کلانشهر،مطابق قانون جمع آوری سگ های ولگرد در حیطه وظایف شهرداری ها است و به استناد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد از وظایف این نهاد است.

بعضی از فعالان محیط زیست هم معتقدند که غذا دادن بی رویه بعضی از دوست داران حیوانات به حیوانات شهری از جمله سگ و گربه و حتی پرندگان روند طبیعی زندگی آن‌‌ها را بهم می‌‌ریزد و علاوه بر به خطر انداختن زندگی‌ خود آن‌‌ها، برای طبیعت و انسان‌ها نیز مشکلاتی را ایجاد می‌‌کند.