2ماه بعد از آغاز به کار امیرحسین علوی؛

اعضای شورای شهر با 8 سوال به استقبال استیضاح شهردار رشت رفتند


۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۲۱:۱۰ | کد خبر: ۱۷۸۳۳ چاپ

سوالات اعضای شورای شهر و طرح سوال از او در حالی است که امیرحسین علوی که خود یکی از اعضای شورای شهر رشت بود از 5 آبان به عنوان شهردار رشت از سوی همین اعضای شورا کارش را در سمت شهرداری رشت شروع کرد.یعنی از زمان آغاز به کار علوی در شهرداری رشت تنها 63 روز گذشته است

اعضای شورای شهر با 8 سوال به استقبال استیضاح شهردار رشت رفتند
اختصاصی کلانشهر: در جلسه علنی امروز چهارشنبه 8 دی ماه شورای شهر رشت از مجموع 11 عضو، 9 تَن موافقت خود را با طرح سوال از شهردار رشت اعلام کردند.

محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت در نوزدهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورا از طرح سوال اعضای شورا از شهردار رشت خبرداد و گفت: با توجه به نگرانی‌های موجود درباره عملکرد و اولویت‌های شهرداری رشت که بدون در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهرداری و شهر رشت و بعضاً احتمالا در انجام برخی موارد اضطراری و مصوبات شورا در قالب چند لایه صورت پذیرفته است طرح سوال از شهردار در دستور کار شورا قرار گرفته است.

او افزود: در راستای ایفای وظیفه نظارتی شورا طبق ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و اختیارات شورا و به استناد ماده ۸۳ قانون فوق الذکر به شهردار رشت تذکر داده شده و تاکنون پاسخ قانع‌کننده‌ای و حتی تغییر رویه در جهت اصلاح از سوی شهردار رشت ارائه نشده است در نتیجه طرح سوال به شهرداری اعلام می‌شود در مهلت قانونی مندرج در قانون شهردار رشت که 10 روز است باید جهت ارائه پاسخ و مستندات و مدارک مربوط در شورا حضور یابند.

سوالات اعضای شورای شهر و طرح سوال از او در حالی است که امیرحسین علوی که خود یکی از اعضای شورای شهر رشت بود از 5 آبان به عنوان شهردار رشت از سوی همین اعضای شورا کارش را در سمت شهرداری رشت شروع کرد.یعنی از زمان آغاز به کار علوی در شهرداری رشت تنها 63 روز گذشته است.

سهل انگاری در پیگیری مشکلات مطرح شده سامانه 137

به گزارش کلانشهر،سوال اول مطرح شده از سوی اعضای شورای رشت از شهردار این است: با توجه به اینکه سامانه ۱۳۷ به عنوان پل ارتباطی بین مسئولین شهرداری و شهروندان است و هدف از احداث این واحد آگاهی و اطلاعات آگاهی و رسیدگی به خواسته‌های شهروندان در سریع‌ترین زمان ممکن است، شکایت واصله و ثبت شده در سامانه در اسرع وقت پیگیری و مشکلات مطرح شده مرتفع و نتیجه اعلام شود و در مواردی که امکان اقدام موثر از سوی شهرداری به سرعت امکان پذیر نیست موضوع از طریق همین سامانه اطلاع رسانی شود به چه دلیل در شهرداری رشت به این ترتیب عمل نمی‌شود .

سوال دوم اعضای شورای شهر رشت از علوی این است: در راستای حفظ و حراست اموال شهرداری که بیت المال هستند، مستند به مواد ۴۷ و ۴۸ قانون ثبت املاک شهرداری رشت باید دفتر ثبت املاک داشته و برای کلیه اموال غیر منقول خود سند مالکیت رسمی اخذ و بایگانی جامع و مستقلی در این خصوص داشته باشد، توضیح دهید چرا علی رغم تذکرات قبلی در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است.

عدم رفع نواقص پل‌های عابر پیاده رشت

 سوال سوم مطرح شده از سوی شورا خطاب به شهردار رشت هم این است: به چه دلیل در راستای ساماندهی و رفع نواقص پل‌های عابر پیاده که خواسته‌ی بسیاری از شهروندان  نیز است علی رغم پیگیری‌های مکرر و مکاتبات صورت گرفته و ابلاغ و تذکر با وجود حادثه در اتاقک آسانسور یکی از پل‌های عابرپیاده رخ داد تاکنون هیچ اقدام موثری از سوی شهرداری رشت صورت نگرفته است.

سوال چهارم اعضای شورا چنین است:علیرغم تذاکرات پیشین مبتنی بر شناسایی و ساماندهی مشاغل پُرترافیک شهر رشت به عنوان یکی از راهکارهای بهبود وضعیت ترافیکی در راستای کاهش بار ترافیک سطح شهر چرا تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و پاسخ داده نشده است.

اقدام نکردن برای ساخت پارکینگ‌های عمومی در رشت

سوال پنجم اعضا خطاب به شهردار درباره پارکینگ‌های عمومی است: علیرغم تذکرات قبلی و با وجود کمبود پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر رشت و ترافیک ناشی از پارک خودرو در حاشیه خیابانهای رشت،چرا شهرداری رشت تاکنون اقدامی در راستای افتتاح حساب جداگانه جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ مربوط به کسری پارکینگ و هزینه کرد از این محل برای ساخت پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر اقدام نکرده‌اند.

ترمیم نشدن آسفالت‌های ورودی شهر علیرغم شرایط جوی مساعد

سوال ششم از علوی درباره آسفالت شهر است: در خصوص ترمیم آسفالت‌های ورودی شهر که چشم انداز اولیه مسافرین بویژه از سمت جاده تهران است علیرغم تاکید و سفارشات در جلسه شورای شهر و ابلاغ و تذکر با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال به سر می‌بریم و شرایط جوی نیز برای انجام آسفالت مساعد بود، چرا تاکنون اقدامی انجام نشده است.

سوال هفتم هم در خصوص قدر سهم شهرداری از محل واگذاری جایگاههای سی ان جی شهرداری رشت است: با عنایت به اینکه تا قبل از واگذاری جدید سهم شهرداری رشت در هر 6جایگاه بیش از 60 درصد بود به چه دلیل در واگذاری جدید 3 جایگاه با 66 درصد به یک پیمانکار و 3جایگاه دیگر با 50 درصد سهم شهرداری به شرکت دیگر واگذار شده است؟ این اختلاف درصد واگذاری چگونه توجیه می‌شود؟

در انتخاب مدیران شهرداری رشت روابط جایگزین ضوابط است

سوال هشتم و آخر اعضای شورا از شهردار هم این است:در خصوص انتصاب و عزل و نصب مدیران شهرداری با توجه به وظیفه نظارتی شورا بر عملکرد شهرداری و رعایت مصلحت و صرفه و صلاح بیت‌المال و متعاقب تذکر قبلی بدون در نظر گرفتن تخصص تجربه و تعهد انجام شده به چه دلیل موارد پیش گفته شده در انتخاب مدیران شهرداری رعایت نشده و همچنان روابط جایگزین ضوابط است.

این که اعضای شورای شهر رشت چه انتظاری از شهردار رشت تنها دو ماه بعد از آغاز به کارش داشته‌اند دقیقا روشن نیست.  حالا به نظر می‌رسد که اعضای شورای شهر رشت با این سوالات به نوعی مقدمات استیضاح شهردار رشت را فراهم کرده‌اند. چون 10 روز بعد می‌توانند بگویند که از هیچ جواب شهردار قانع نشده‌اند.