این کوره ها که بصورت غیرمجاز فعالیت داشته‌اند، توسط گشت مشترک اداره محیط زیست، امور آب شهرستان و نیروی انتظامی شناسایی و با حکم قضایی تخریب شدند

پنج کوره تولید زغال  غیرمجاز در آستانه اشرفیه تخریب شدند/کوره های زغال گیری با انتشار مستقیم گازهای سمی در روستاها باعث آلودگی هوا می شوند
کلانشهر- رییس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه از تخریب پنج کوره تولید زغال در این شهرستان در مرحله نخست طرح برخورد با کوره‌های غیرمجاز خبر داد.

رضا زمانی با اشاره به اینکه تخریب این کوره های زغال گیری غیرمجاز طی چند روز اخیر در روستاهای سالستان و کیسم آغاز شد افزود: این کوره ها که بصورت غیرمجاز فعالیت داشته‌اند، توسط گشت مشترک اداره محیط زیست، امور آب شهرستان و نیروی انتظامی شناسایی و با حکم قضایی تخریب شدند.

وی با تاکید بر اینکه برخورد با فعالیت کوره های غیرمجاز تولید زغال در این شهرستان با جدیت تداوم خواهد داشت، افزود: کوره‌های غیرمجاز زغال گیری با انتشار مستقیم دود و گازهای سمی در روستاها و مناطق مسکونی موجب آلودگی هوا در سطح این مناطق می شوند.

رئیس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه با بیان اینکه حفر و احداث چنین کوره هایی در سطح اراضی ملی ، کشاورزی و حریم رودخانه ها موجب تخریب شدید محیط زیست می شود، یادآور شد: تصرف و تغییر کاربری غیر فانونی اراضی ملی و کشاورزی از دیگر مشکلات فعالیت کوره های غیر مجاز تولید زغال است.

زمانی جلوگیری از ایجاد آلودگی هوا و منابع آب و خاک را از اهداف اجرای طرح پاکسازی و تخریب کوره های غیرمجاز زغال سازی در این شهرستان دانست و گفت: به منظور حفظ سلامت محیط زیست و همچنین ساکنان همجوار با تمامی این کوره های غیرمجاز برخورد خواهد شد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان، با داشتن ۲ بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

 

 

نظر شما:

security code