ادعایی عجیب که احمدی نماینده رشت مطرح کرد

یک گروه از شیراز می گوید 3ماهه،بحران شیرابه های زباله سراوان رشت را حل می کند


۱۴۰۰/۱۰/۱۰ - ۱۳:۱۵ | کد خبر: ۱۷۸۷۱ چاپ

طی هفته‌های گذشته با یک پیمانکار از ژاپن رایزنی و از نزدیک از منطقه سراوان بازدیدهای انجام شد و یک گروه از شیراز برای حل مشکل سراوان اعلام آمادگی کرده‌اند

یک گروه از شیراز می گوید 3ماهه،بحران شیرابه های زباله سراوان رشت را حل می کند
کلانشهر- نماینده رشت و خمام در مجلس گفت: یک گروه شیرازی برای حل مشکل تصفیه شیرابه زباله سراوان طی سه ماه اعلام آمادگی کرده است.
محمدرضا احمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بهداشت و درمان و صیانت از سلامت مردم در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: در این میان پسماند و ساماندهی وضعیت زباله منطقه سراوان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی به پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه اشاره و با بیان اینکه طی هفته‌های گذشته با یک پیمانکار از ژاپن رایزنی و از نزدیک از منطقه سراوان بازدیدهای انجام شد، گفت: یک گروه از شیراز برای حل مشکل سراوان اعلام آمادگی کرده‌اند.

نماینده رشت و خمام در مجلس با اشاره به اینکه این گروه مدعی است که امکان تصفیه همه شیرابه‌های ورودی را دارند، افزود: این گروه در سایت زباله سراوان حاضر و از نزدیک وضعیت منطقه را مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی اضافه کرد: این گروه اعلام کرده‌اند در صورت در اختیار قرار دادن این سایت آنها طی سه ماه آینده تمام شیرابه حاصل از زباله سراوان را تصفیه کنند.

احمدی همچنین به موضوع ساماندهی رودخانه‌های گوهر رود و زرجوب نیز اشاره و بیان کرد: بعد از اجرایی شدن طرح این گروه در سایت زباله سراوان مقرر شده طی بازدید از این دو رودخانه راهکارها ارائه و سپس در جلسه‌ای با شهرداری رشت موضوعات مطرح و به یک نتیجه مطلوب برسیم.

به گزارش کلانشهر،بحران زباله و شیرابه های حاصل از هزاران تن زباله در جنگل های سراوان رشت علاوه بر تاثیرات نامطلوب بر زندگی 4 روستای مجاور محل دفن زباله‌ها در سراوان، رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را هم در کُمایی عمیق فرو برده و تالاب انزلی به عنوان آخرین محل سرزیر آلودگی‌ها در آستانه نابودی قرار گرفته است.

به جز این بارها کارشناسان نسبت به تبعات مرگبار نفوذ شیرابه‌ها به آب‌های زیرزمنی و محصولات کشاورزی گیلان هشدار داده‌اند.

حالا اینکه تیمی متخصص ادعای حل 3ماهه این مشکل 40ساله را مطرح کرده، باید دید که امکان اثبات آن وجود دارد یا خیر.

بعد از سال ها انتظار و تحمل بوی بد
لایروبی رودخانه های رشت شروع شد

نظر شما:

security code