حاشیه های تبلیغ یک فروشگاه دوربین مداربسته درباره سرقت خودرو؛

وقتی صفحه ی تلویزیون حرف سازنده ویدئو را هم قبول نمی کند


۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - ۱۴:۳۰ | کد خبر: ۱۷۸۹۳ چاپ

اختصاصی کلانشهر- تفکیک واقعی بودن یا تبلیغاتی بودن و نبودن بعضی از ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی دشوار است. طی 24 ساعت گذشته ویدئویی با عنوان «شیوه جدید سرقت خودروها توسط سارقین» در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است. این ویدئو تصادف یک وانت با پژو را نشان می‌دهد؛ وقتی راننده پژو برای بررسی خسارت وارد شده به صندوق عقب اتومبیلش پایین می آید و درِ خودرو را باز شده رها می‌کند سارقی در صدم ثانیه خودرواش را سرقت کرده و فرار می‌کند. تصاویر واضح و نام و تلفن شرکت سازنده دوربین مداربسته روی بدنه وانت چند بار از مقابل چشمان مخاطب می‌گذرد اما بعضی از صفحات شناخته شده در اینستاگرام از جمله صفحه رسمی خبرگزاری صدا و سیما بدون اشاره به ساختگی بودن ویدئو آن را بازنشر کرده‌اند. در حالی که دهها نفر از شهروندان از جمله فروشندگان دوربین مداربسته هم پای همان پست کامنت گذاشته و نوشته‌اند که این ویدئو، ساختگی و در راستای آموزش و اطلاع رسانی بوده اما مسئولان صفحه نه تنها ویدئوی حاشیه ساز را حذف نکرده‌اند بلکه از نوشتن چند کلمه توضیح برای مخاطب بی‌خبر هم دریغ کرده‌اند. در چنین مواقعی از جمله سوالاتی که به ذهن مخاطب می‌رسد این است که آیا صفحه رسمی صدا و سیما هم باید مانند پیج‌های بدون نام و نشان از هر ترفندی برای جذب مخاطب، لایک و فالور استفاده کند؟ آیا انتشار چندین باره‌ی محتواهایی که به «زرد» معروفند در این قبیل صفحات که از آنها انتظار ارتقای سطح دانش و بینش مخاطب می‌رود را باید عادی پنداشت؟  از اساس، ادمین صفحه از تبلیغاتی بودن موضوع باخبر بوده و از عمد مخاطب را با یک عنوان ساختگی فریب داده؟ چرا با گذشت چند ساعت از ماجرا حاضر به ارائه توضیح یا ویرایش متنی نیستند.

ادامه پس لرزه هدیه 6میلیارد تومانی وزیرکار به برنامه «میدون»
استناد صدا و سیما، گاف حقوقی یا اغفال افکارعمومی؟

نظر شما:

security code