سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از جریمه یک میلیون و ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو در اجرای طرح محدودیت‌های تردد شبانه خبر داد و گفت: مجموعه انتظامی همواره در مسیر حفظ امنیت و صیانت از سلامت جامعه گام برداشته است.

جریمه یک میلیون و ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو با اجرای منع تردد شبانه در گیلان

کلانشهر: سردار عزیزاله ملکی ضمن تجلیل از مدافعان سلامت و تقدیر و تشکر از حمایت دستگاه قضاء از مجموعه انتظامی اظهار داشت: امنیت و سلامت لازمه یک جامعه است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ سرقت خشنی در گیلان رخ نداده است به حضور مجموعه انتظامی استان در ستاد مقابله با کرونا گیلان اشاره کرد و افزود: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون پلیس استان با بکارگیری ۴۶ هزار نیرو به مانند کادر درمان در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس قرار دارد.

 

فرمانده انتظامی استان گیلان با اعلام اینکه با مجاهدت‌های کارکنان انتظامی، ویروس کرونا اخلالی در ماموریت‌های پلیس ایجاد نکرد بیان داشت: از آغاز شیوع این ویروس، پلیس گیلان ضمن بازدید از ۱۷۸ هزار واحد صنفی به ۷۳ هزار واحد صنفی به دلیل‌عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تذکر داد و در همین راستا ۴ هزار ۴۰۰ واحد صنفی نیز پلمب شدند.

 

این مقام ارشد انتظامی به بازگشت ۹۳ هزار و ۵۰۰ خودرو شخصی با پلاک غیربومی از مبادی ورودی گیلان در راستای اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی از ابتدای شیوع این ویروس اشاره کرد و گفت: در این راستا ۷۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودروی متخلف به علت‌عدم رعایت قوانین وضع شده با جریمه یک میلیون تومانی و ۴۰۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال قانون شدند.

 

سردار ملکی تصریح کرد: در این مدت یک میلیون و ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو نیز به علت‌ عدم توجه به محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۲:۰۰ الی ۰۳:۰۰ صبح با جریمه ۲۰۰ هزار تومانی در معابر شهری اعمال قانون شدند.

 

وی با تصریح بر اینکه مجموعه انتظامی همواره در مسیر حفظ امنیت و صیانت از سلامت جامعه گام برداشته است گفت: پلیس گیلان از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون در راستای اجرای محدودیت‌های کرونایی با نظارت بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی منطبق با شیوه‌نامه‎‌های بهداشتی و انهدام باندهای احتکار و توزیع خارج از شبکه مایحتاج مردم موفق به کشف مقادیر قابل توجهی از اقلام و لوازم پزشکی و دارویی شده است.

 

فرمانده انتظامی استان گیلان در ادامه به نقش پلیس در ضدعفونی اماکن عمومی اشاره کرد و اذعان داشت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا تعدادی از مطب‌های پزشکی از خدمات‌رسانی به مردم امتناع می‌کردند که پلیس ضمن شناسایی این مراکز با ۳۸ مطب پزشکی متخلف نیز برخورد کرد.

 

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ۹۹ درصد کارکنان انتظامی گیلان دوز اول، ۹۵ درصد دوز دوم و ۲۰ درصد نیز دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند از همکاری بسیار خوب شهروندان با پلیس تقدیر و تشکر کرد و رعایت قوانین و مقررات و عمل به توصیه‌های بهداشتی را گامی مهم در کنترل بیماری کرونا دانست.

 

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از فعلان عرصه امنیت و سلامت با اهدا لوح تجلیل به عمل آمد.