بارش برف در ارتفاعات گیلان/ کاهش ۱۲ درجه ای دما

کلانشهر- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش هشت تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان، گفت:بارش ها طی دوشنبه و چهارشنبه در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

محمد دادرس، آسمان گیلان را صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد گرم دانست و اظهار کرد: اسب وونی با چهار درجه سلسیوس و سیاهکل با ۲۰ درجه سلسیوس به  ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان هستند.

وی افزود:نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت جریانات جنوبی در منطقه است و لذا طی امروز وزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از نفوذ سامانه سرد و بارشی خبر داد و تصریح کرد: به تدریج از عصر و شب امروز با نزدیک شدن توده هوای ناپایدار به منطقه شرایط برای افزایش ابر و بارندگی تا اواخر هفته مهیا می شود.

دادرس، با اشاره به کاهش هشت تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هواس استان، گفت: بارندگی و وزش باد طی دوشنبه و چهارشنبه در بعضی از نقاط به طور موقتی شدید پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه بارش ها طی دوشنبه و چهارشنبه در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود، خاطرنشان کرد: وزش باد در سواحل نسبتا شدید خواهد بود و ارتفاع موج به ۱۸۰ سانت می رسد.

نظر شما:

security code