تصویب کلیات طرح ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی

قراردادهای کار معین و پیمانی رسمی می شود/نیروهای دیگر در طرح طبقه بندی مشاغل ساماندهی می شوند


۱۴۰۰/۱۰/۱۲ - ۱۷:۳۶ | کد خبر: ۱۷۹۲۶ چاپ

اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت در راستای حذف دست دلالان از این چرخه اهمیت دارد و با اجرای این طرح شرکت‌ها و پیمانکارها، حذف و نیروها مستقیماً با سازمان، وزارتخانه یا شرکت‌های مربوطه قرارداد منعقد می‌کنند

قراردادهای کار معین و پیمانی رسمی می شود/نیروهای دیگر در طرح طبقه بندی مشاغل ساماندهی می شوند
کلانشهر- رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح بکارگیری و ساماندهی استخدام کارکنان دولت در این کمیسیون خبر داد.

ولی اسماعیلی در گفت و گو با ایسنا در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کلیات طرح بکار گیری و ساماندهی کارکنان  دستگاه‌های اجرایی با ۹ ماده و ۱۰ تبصره با اکثریت آرای کمیسیون اجتماعی تصویب و برای طرح در صحن علنی به هیات رئیسه ارسال گردید.

وی در ادامه تصریح کرد: در نظر داریم با جمع آوری ۵۰ امضا از نمایندگان محترم طرح را در اولویت رسیدگی قرار دهیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت ارائه لایحه جامع دولت تا زمان رسیدگی طرح در صحن موارد مهم لایحه دولت را با استفاده از ظرفیت آیین نامه تلفیق خواهیم کرد.

همچنین فاطمه رحمانی نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در این کمیسیون گفت: بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به اتمام رسید و مصوب شد که برای طرح در صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

پیشتر نماینده فومن و شفت و دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس درباره این طرح گفته بود: با توجه به رویکرد نمایندگان، دوفوریتی شدن طرح ساماندهی کارکنان دولت به تصویب می‌رسد و پس از تصویب دوفوریتی آن، جزئیانش را در صحن بررسی می‌کنیم.
خلیل بهروزی فر12

«خلیل بهروزی‌فر» درباره صحت موضوع منوط شدن ساماندهی کارکنان قراردادی به دارا بودن از ثبت شناسه اظهار داشت: براساس آنچه تاکنون در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسید، ساماندهی کارکنان منوط به ثبت شناسه نمی‌شود.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه همه کسانی که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند، مشمول این طرح می‌شوند عنوان کرد: قراردادهای کار معین و پیمانی رسمی می‌شود و مابقی نیروها براساس ماده 29 قانون برنامه ششم‌ ذیل طرح طبقه‌بندی مشاغل ساماندهی می‌شوند‌.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت در راستای حذف دست دلالان از این چرخه ابراز داشت: با اجرای این طرح شرکت‌ها و پیمانکارها، حذف و نیروها مستقیماً با سازمان، وزارتخانه یا شرکت‌های مربوطه قرارداد منعقد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون اجتماعی برای بررسی طرح ساماندهی کارکنان اهتمام جدی داشتند افزود: در ادوار گذشته مجلس، این طرح مطرح می‌شد اما در نهایت در کمیسیون اجتماعی و یا صحن از دستور کار خارج و بررسی دقیقی بر روی آن انجام نمی‌شد اما مجلس یازدهم این طرح را در اولویت قرار داد.

بهروزی‌فر عزم جدی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای اصلاح ساختار اداری استخدامی گفت: کمیسیون اجتماعی با شدت و اهمیت بالا این طرح را بررسی کرد و اکنون به نقطه پایانی رسیده است و یکشنبه هفته آینده نخستین دستور کاری کمیسیون اجتماعی، تصویب طرح مذکور است.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی دوفوریتی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از تصویب طرح در کمیسیون با ارسال آن به صحن علنی با توجه به حساسیت طرح، بررسی دوفوریتی آن را از نمایندگان درخواست می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به رویکرد نمایندگان و فضای حاکم بر مجلس دوفوریتی شدن این طرح به تصویب می‌رسد و پس از تصویب دوفوریتی آن‌، جزئیاتش را در صحن بررسی می‌کنیم؛ یکی از مهم‌ترین موضوعات در مجلس یازدهم ساماندهی کارکنان و تحول ساختار نظام اداری استخدامی کشور است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین پیگیری‌های انجام شده برای رفع مشکل بیمه بازنشستگان کارگری و پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در این زمینه برای حل مشکل بازنشستگان کارگری پیگیری‌هایی در ‌حال انجام است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگران قشر زحمتکش و آسیب‌‌پذیر جامعه هستند و روبه‌رویی با مشکلات این چنینی در حوزه بیمه و سایر بخش‌ها حق آنان نیست افزود: در کمیسیون اجتماعی نیز پیگیری مطالبات بیمه‌ای بازنشستگان کارگری در دستور کار اعضای کمیسیون قرار گرفته است.

نظر شما:

security code