رونمایی از جدیدترین روش سارقان

سرقت های سریالی با پرتاب آب دهان رو دست رهگذران! 


۱۴۰۰/۱۰/۱۲ - ۱۸:۰۱ | کد خبر: ۱۷۹۲۷ چاپ

در خیابان راه می‌رفتم که ناگهان احساس کردم کسی روی دستم آب دهان پرت کرد، با عصبانیت به سمتش برگشتم که دیدم مرد جوانی با نگرانی شروع به عذرخواهی کرد و بعد با مرد دیگری که همراهش بود با دستمال شروع به تمیز کردن دست و لباسم کردند و بعد هم با عذرخواهی بلافاصله از آنجا دور شدند

سرقت های سریالی با پرتاب آب دهان رو دست رهگذران! 
کلانشهر- اعضای یک باند که با ترفندی عجیب از مردم کیف قاپی و سرقت می‌کردند از سوی مأموران کلانتری شهرک غرب تهران دستگیر شدند.

چندی قبل فردی با مراجعه به پلیس از سرقت کیف پولش خبر داد و گفت: در خیابان راه می‌رفتم که ناگهان احساس کردم کسی روی دستم آب دهان پرت کرد، با عصبانیت به سمتش برگشتم که دیدم مرد جوانی با نگرانی شروع به عذرخواهی کرد و بعد با مرد دیگری که همراهش بود با دستمال شروع به تمیز کردن دست و لباسم کردند و بعد هم با عذرخواهی بلافاصله از آنجا دور شدند، اما دقایقی بعد متوجه سرقت کیف پولم شدم.

پس از این شکایت در حالی که تحقیقات از سوی پلیس آغاز شده بود شکایت مشابه دیگری به کلانتری 134 شهرک غرب رسید، بنابراین مأموران دریافتند این نوع سرقت‌ها سریالی بوده و از سوی اعضای یک باند مشخص انجام می‌شود.

سرهنگ «جلیل موقوفه‌ای» رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در توضیح این خبر گفت: با وقوع 2 فقره سرقت مشابه مبنی بر اینکه سارق پس از پرتاب کردن آب دهان روی دست مالباخته به بهانه عذر خواهی و تمیز کردن، اموال با ارزش مالباختگان را سرقت کرده بود، بررسی موضوع در اختیار تیمی از مأموران کلانتری 134 شهرک غرب قرار گرفت.
در بررسی‌های اولیه چهره ظاهری سارق و مردی که وی را همراهی کرده بود، در اختیار تیم‌های مختلفی از گشت‌های انتظامی کلانتری قرار گرفت و مأموران این کلانتری موفق شدند هر 2 سارق را در گشت‌های انتظامی شناسایی و در یک عملیات پلیسی سارقان را دستگیر کنند.

در بررسی‌های بیشتر از متهمان کیف پولی که آنها قبل از دستگیری سرقت کرده بودند، کشف شد. متهمان در پی‌جویی‌های اولیه اظهار کردند این شیوه را از سرکرده باند که به آنان آموزش داده است آموخته‌اند.

سرهنگ موقوقه‌ای با اشاره به اینکه سرکرده این باند در مخفیگاهش در جنوب تهران دستگیر شد، خاطرنشان کرد: متهمان برای کشف سایر جرایم در اختیار این پلیس قرار دارند.

نظر شما:

security code