در طول یک ماه اخیر بازار خرید و فروش خودرو متأثر از نوسانات ارز هر روز با تنش‌های قیمتی روبه رو و هنوز رنگ آرامش ندیده است

خودروهای داخلی باز هم گران شدند/قیمت روز 17 خودرو در بازار
کلانشهر- با وجود کاهش قیمت ارز، عرضه محدود محصولات خودروسازان به بازار عاملی شده تا قیمت انواع خودرو‌های داخلی روند صعودی داشته باشد.

در طول یک ماه اخیر بازار خرید و فروش خودرو متأثر از نوسانات ارز هر روز با تنش‌های قیمتی روبه رو و هنوز رنگ آرامش ندیده است. به اعتقاد فعالان بازار خبری از رونق معاملات نیست و با وجود کاهش قیمت ارز، عرضه محدود محصولات خودروسازان به بازار عاملی شده تا قیمت انواع خودرو‌های داخلی رشد داشته باشد. البته در بخش خودرو‌های خارجی شاهد افزایش چندانی نیستیم.

خودروسازان در این شرایط نبود نقدینگی را بهانه کرده و عرضه خودرو را به بازار افزایش نمی‌دهند این در حالی است که در روند کسب مجوز افزایش قیمت‌ها تعهداتی در افزایش عرضه برای کاهش شکاف قیمتی انواع محصولات از کارخانه تا بازار مطرح شده است، اما در عمل این تعهد نیز به مرحله اجرا نرسیده است.

در حال حاضر سمند ال ایکس با افزایش دو میلیون تومانی با قیمت ۲۶۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس با افزایش یک میلیون تومانی با قیمت ۲۷۵ میلیون تومان، پژو پارس ۲۸۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ دو با رشد دو میلیون تومانی با قیمت ۲۷۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک با رشد ۴ میلیون تومانی ۵۰۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار با رشد یک میلیون تومانی ۳۳۲ میلیون تومان، رانا پلاس ۲۷۰ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ با رشد ۱ میلیون تومانی ۱۸۹ میلیون تومان، ساینا با رشد دو میلیون تومانی با قیمت ۱۹۱ میلیون تومان، مورد معامله قرار می‌گیرد.

همچنین تیبا افزایش یک میلیون تومانی با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان، تیبا دو ۱۸۵ میلیون تومان، کوئیک دنده‌ای ۱۹۵ میلیون تومان، دنا پلاس دنده‌ای توربور ۴۷۸ میلیون تومان، دنا معمولی ۳۶۰ میلیون تومان، رانا ال ایکس ۲۴۸ میلیون تومان، هایما اس ۷ توربو ۸۲۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۳۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.