به دفعات مردم گیلان وقتی اواخر هفته درگیر عارضه بویژه از ناحیه قلب و مغز شده‌اند،در نبود و یا عدم حضور به موقع پزشک با از دست رفتن زمان طلایی درمان، یا عزیزشان از دست رفته یا دچار معلولیت غیر قابل جبران شده است

لطفاً آخر هفته ها در گیلان جوری مریض شوید که متخصص لازم نباشید!
اختصاصی کلانشهر-یکی از مشکلات مردم گیلان عدم دسترسی به پزشکان متخصص در آخر هفته است. تفاوتی ندارد محل مراجعه بیمارستان خصوصی باشند یا دولتی چون اکثر پزشکان متخصص از عصر چهارشنبه قابل دسترسی نیستند تا صبح شنبه.

تعریف «آخر هفته» هم برای همه یکسان نیست. برای عده‌ای از عصر چهارشنبه آغاز می‌شود تا شروع روز کاری یعنی شنبه. تعدادی هم از روز پنج شنبه تا صبح شنبه را در زمره ایام تعطیلات خود می‌دانند.

کاملاً قابل درک است که پزشک و کادر درمان هم مانند هر انسانی نیاز به استراحت و تفریح دارند. اما با توجه به شغل تعدادی از پزشکان که به طور مستقیم با جان افراد در ارتباط است این انتظار وجود دارد که دانشگاه علوم پزشکی گیلان یا بیمارستان‌های خصوصی طرف قرارداد با پزشکانی مانند جراحان مغز و اعصاب، قلب، چشم، جراح عمومی و مواردی شبیه این، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که دست کم در یک یا دو بیمارستان شهر دو متخصص هر رشته در دسترس باشد.

به دفعات مردم گیلان وقتی اواخر هفته درگیر عارضه بویژه از ناحیه قلب و مغز شده‌اند، در نبود و یا عدم حضور به موقع پزشک با از دست رفتن زمان طلایی درمان، یا عزیزشان از دست رفته یا دچار معلولیت غیر قابل جبران شده است.وقتی مریض و همراهانش در بیمارستان‌ها به عدم حضور متخصص اعتراض می‌کنند اغلب با لحنی کاملا عادی،گویا که جز این نباید باشد،می‌شنوند که آخر هفته‌ها که متخصص نیست.

در حالی که نمی‌توان بعضی از حوادث و یا بیماری‌های اورژانسی را به تعویق انداخت و درخواست کرد فقط از شنبه تا نهایتا چهارشنبه بروز پیدا کنند!

نظر شما:

security code