مدیرکل امور مالیاتی گیلان خبر داد:

واریز 580 میلیارد ریال مالیات وصولی به حساب شهرداری رشت


۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۱۲:۰۸ | کد خبر: ۱۸۰۳ چاپ
واریز 580 میلیارد ریال مالیات وصولی به حساب شهرداری رشت

مدیرکل امور مالیاتی گیلان، با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر دو هزار و 330 میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری های استان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده واریز شد، عنوان کرد: از این مبلغ حدود 581 میلیارد ریال به حساب شهرداری رشت واریز شده است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، جواد انوری در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سال 98 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است، گفت: تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت تا به این شعار جامه عمل بپوشانیم.

وی مالیات را یکی از مهمترین عوامل رونق تولید و رشد جامعه و عمران و آبادانی کشور دانست و اظهار کرد: مالیات دریافتی به حساب خزانه کشور واریز می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان افزود: همچنین عوارض وصولی استان ها براساس قانون در همان استان برای اجرای طرح های عمرانی به شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری ها اختصاص می یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر دو هزار و 330 میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری های استان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده واریز شد، عنوان کرد: از این مبلغ حدود 581 میلیارد ریال به حساب شهرداری رشت واریز شده است.

وی اضافه کرد: از تاریخ اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در نیمه دوم سال 87 تاکنون بیش از 12 هزار و 276 میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری های گیلان واریز شده که بالغ بر هشت هزار و 520 میلیارد ریال آن به شهرداری های استان اختصاص یافته است.

انوری ادامه داد: سال گذشته بالغ بر 717 میلیارد ریال به حساب شهرداری های تابعه شهرستان رشت، بیش از 160 میلیارد ریال به حساب دهیاری های این شهرستان و نزدیک به 4.5 میلیارد ریال به حساب فرمانداری واریز شده است.

وی مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده هر دوره را حداکثر تا پانزدهم اولین ماه فصل بعد دانست و یادآور شد:  به دلیل تعطیلات عید نوروز ارائه اظهارنامه زمستان 97 تا مورخه 31 فروردین ماه 97 تمدید شده است لذا انتظار می رود مودیان مالیاتی هرچه زودتر برای تسلیم اظهارنامه های خود اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان با تصریح بر اینکه اگر مودیان در مهلت قانونی مالیات و اظهارنامه خود را پرداخت کنند از بخشودگی جرائم برخوردار خواهند شد، خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که مودیان مالیاتی ارائه اظهارنامه را به روزهای آخر موکول نکرده و سریع تر برای انجام آن از طریق سامانه الکترونیکی «www.evat.ir» اقدام کنند.

نظر شما:

security code