معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور طی حکمی دکتر ولی جهانی را به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان منصوب نمود.

انتصاب سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان

کلانشهر: در حکم جواد واحدی به ولی جهانی که پیش از این معاون میراث فرهنگی این اداره کل بوده، آمده است:

 

نظر به تعهد و تجربه جنابعالی به موجب این حکم به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان منصوب می شوید.

 

توجه کامل به اهمیت حفظ و نگهداری از میراث ارزشمند تاریخی، فرهنگی، رشد و بالندگی صنایع دستی و توسعه گردشگری، بهره‌گیری از توان تخصصی اندیشمندان و صاحب نظران و کارشناسان خبره، منابع انسانی موجود و تعامل جدی با مدیریت عالی استان و مسئولان استانی، هماهنگی با حوزه های کاری در وزارتخانه، توجه به مسائل انسانی، ایجاد فضای صمیمی و دوستانه با فراهم آوردن زمینه های پیشرفت شغلی کارکنان، از مهمترین وظایف مدیریتی است که انتظار می رود در راستای تحقق اهداف متعالی وزارت گام‌های موثری بردارید.

 

از خداوند متعال توفیقات جنابعالی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مکتب نورانی امام خمینی (ره) و عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را خواهانم.

 

ولی جهانی متولد ۱۳۵۱، فارغ التحصیل دکترای باستان شناسی، استاد دانشگاه و مشاور فرهنگی پژوهشکده گیلان شناسی؛ مولف کتب متعددی در زمینه باستان شناسی، تاریخ و گردشگری، مقالات متعدد علمی- پژوهشی در مجلات داخلی و خارجی بوده و سرپرستی 40 فصل بررسی و کاوش باستان شناسی در محوطه های تاریخی و باستانی استان گیلان و... را برعهده داشته است. 

 

از مهمترین سوابق اجرایی دکتر جهانی می توان به معاونت معرفی آموزش اداره کل میراث فرهنگی، معاونت میراث فرهنگی اداره کل دبیر شورای فنی اداره کل، ریاست مرکز باستان شناسی استان، ریاست اداره ثبت آثار ، پژوهشگر برتر میراث فرهنگی گیلان، دبیر همایش های علمی و اجرایی و.... اشاره نمود.