جوانان؛ با ارزش ترین سرمایه مادی و معنوی جوامع

فرماندار شهرستان رشت «جوانی» را تاثیرگذارترین دوره در طول زندگی دانست و گفت: جوانان با ارزش‌ترین سرمایه مادی و معنوی جوامع هستند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، میرشمس مومنی‌زاده در دیدار با جمعی از جوانان منتخب ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان رشت، اظهار کرد: «جوان» و «جوانی» در همه جوامع مقوله بسیار مهمی است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه در کشور ما عمده جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند، افزود: نقش جوانان در توسعه جوامع بخصوص در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیار مهم تاثیرگذار است.

وی «جوانی» را تاثیرگذارترین دوره در طول زندگی دانست و گفت: در دوره جوانی انسان به بلوغ جسمی و عقلی می‌رسد، با ارزش‌ترین سرمایه مادی و معنوی جوامع جوانان هستند و آینده ساز هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند لذا این ظرفیت می‌تواند به عنوان سرمایه‌ای بزرگ در جهت توسعه مورد بهره برداری قرار گیرد.

مومنی‌زاده با بیان اینکه غفلت از جوانان به عنوان سرمایه‌های یک کشور، می‌تواند آسیب‌های جدی را برای جوامع در پی داشته باشد، تصریح کرد: متولی ساماندهی جوانان فقط ورزش و جوانان نیست بلکه همه مردم و مسئولین جامعه در پویایی و بالندگی قشر جوان نقش موثری دارند.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر توجه به جوانان، ادامه داد: مدیران اجرایی و مسئولین ما باید امور مرتبط به جوانان نظیر اشتغال، تحصیل، ورزش، اوقات فراغت و ازدواج را در اولویت قرار دهند و پیگیر امور باشند.

وی با بیان اینکه مطالبات، نیازها و مشکلات جوانان باید توسط مسئولین مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: به جوانان عزیز توصیه می‌کنیم به آموزش و مهارت بیش از آنکه تاکنون دنبال کردید، توجه نمایید زیرا دوره جوان بهترین دوره برای فراگیری است.

مومنی‌زاده با تاکید بر توجه به مسائل «پرورشی» و «تربیتی» در دوره جوانی، گفت: از دیدگاه‌ها و ایده‌های جوانان که جدید و خلاق است، در راستای رشد و تحول استقبال می‌کنیم.

فرماندار شهرستان رشت جوانان ایرانی اسلامی را بیدارترین قشر عنوان کرد و افزود: همه باید تلاش کنیم در عرصه‌های فرهنگی موثرتر عمل نماییم.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم فرمانداری به عنوان یک نهاد حاکمیتی، خانه همه مردم به ویژه جوانان است، در هر عرصه‌ای که نیاز به حمایت و پشتیبانی بود، ما آمادگی داریم.

مومنی‌زاده اضافه کرد: کمبود امکانات آموزشی، ورزشی، هنری برازنده جوانان ما در سطح شهرستان نیست لذا باید تلاش کنیم امکانات موجود ارتقا یابد.