از مصرف 3 ویتامین غافل نشوید تا کرونا نگیرید


۱۴۰۰/۱۰/۲۳ - ۰۹:۲۸ | کد خبر: ۱۸۱۵۲ چاپ

از دو سال قبل که ویروس کرونا در جهان شیوع پیدا کرد همواره بر رعایت نکات بهداشتی و مراقبت‌ها تاکید شده است. علاوه بر این تشویق برای تزریق واکسن هم ادامه دارد.همچنان اما توصیه های زیادی برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد تا افراد یا درگیر کرونا نشوند یا بدنشان بعد از ابتلا به راحتی بتواند با آن مقابله کند.

از مصرف 3 ویتامین غافل نشوید تا کرونا نگیرید
کلانشهر- مصرف ویتامین‌هایی مانند ویتامین E ،B و D در پیشگیری از کرونا موثر است.

مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین E مانند انواع روغن‌های مایع شامل کانولا، افتابگردان، ذرت و... به علت تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگری از کرونا دارند. باید توجه کرد که این روغن‌ها باید به مقدار مورد نیاز در رژیم غذایی افراد مصرف شوند.

ویتامین D نیز به علت تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی را در پیشگری از بیماری کرونا ایفا می‌کند. منبع اصلی ویتامین D نور خورشید است و منابع غذایی حاوی ویتامین D شامل ماهی‌های چرب، لبنیات و زرده تخم مرغ است.

 

البته به علت نیاز بزرگسالان به این ویتامین ماهیانه  یک عدد پرل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D  توصیه می‌شود و باید توجه کرد که این ویتامین محلول در چربی است و مازاد نیاز آن می‌تواند مشکل‌ایجاد کند. بنابراین حتما در مورد مقدار مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، همچنین مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین B شامل انواع میوه‌جات، سبزیجات، لبنیات، انواع گوشت‌ها، غلات سبوس‌دار، حبوبات و مغزی‌جات مانند پسته و گردو نقش مهمی در پیشگیری از کرونا دارند.