ثبت‌نام برای دریافت بن اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیات علمی، طلاب و دانشجویان سراسر کشور در دومین نمایشگاه مجازی کتاب از روز چهارشنبه (بیست‌ونهم دی‌ماه ۱۴۰۰) آغاز می‌شود

ثبت نام برای دریافت بُن کتاب نمایشگاه مجازی کتاب از فردا
کلانشهر-خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اقدام به توزیع بن اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان سراسر کشور می‌کند.

سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب ۲۵۰ هزار تومان است که از این مقدار ۶۰ درصد، معادل ۱۵۰ هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۴۰ درصد معادل ۱۰۰ هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است.

همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیات علمی ۵۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۵۰ درصد معادل ۲۵۰ هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و ۵۰ درصد معادل ۲۵۰ هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران خواهد بود.

یارانه خرید کتاب (بن کتاب) به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند. بنابراین برای ثبت نام نیاز به واریز وجه نیست و سهم خریدار از یارانه اعتبار خرید کتاب هنگام خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد.

با توجه به بودجه اختصاص‌یافته و سقف اعتباری تعیین‌شده برای هر استان، اولویت ثبت نام با متقاضیانی است که زودتر ثبت نام کرده‌اند. بدیهی است پس از تکمیل ظرفیت و اعتبار استان، امکان ثبت نام متقاضیان جدید نخواهد بود.

متقاضیان فرایند ثبت‌نام را تا دریافت این پیامک «یارانه خرید کتاب روی کد ملی شما شارژ شد» ادامه دهند تا عملیات ثبت نام و خرید قطعی و ثبت شود. هر کد ملی تنها یک بار مجاز به دریافت یارانه خرید کتاب (بن کتاب) است. هنگام ثبت‌نام، شماره تلفن همراه باید فعال، در دسترس و «در اختیار» شخص ثبت‌نام کننده (کد ملی خریدار) باشد.

علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این باره گفت: در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران سازمان‎ها و نهادها می‌توانند برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب (بن کتاب) از روز چهارشنبه (بیست‌ونهم دی‌ماه ۱۴۰۰) در سایت Ketab.ir  ثبت‌نام کنند.

به گزارش ستاد خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، اسماعیلی، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این ارتباط اظهار کرد: ثبت‌نام یارانه اعتباری خرید کتاب از نمایشگاه مجازی کتاب تهران مختص سازمان‌ها و نهادها از فردا چهارشنبه (بیست‌ونهم دی‌ماه 1400) آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام به نشانی Ketab.ir مراجعه کنند.

 او در ادامه گفت:امسال نیز همچون سال گذشته سازمان‌ها و نهادها می‌توانند با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب از نمایشگاه مجازی کتاب تهران، جهت تجهیز کتابخانه های نهادها و سازمان‎ها یا تامین منابع علمی مراکز دانشگاهی و آموزشی‎ ثبت‌نام کنند.

 وی افزود: همچنین در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران این امکان فراهم است تا سازمان‌ها و نهادهای مختلف برای افراد سازمان یا نهاد خود یارانه اعتباری خرید کتاب از این نمایشگاه را تهیه کنند. 

 اسماعیلی در پایان با اشاره به این‌که یارانه اعتباری خرید کتاب روی کدملی اشخاص شارژ خواهد شد، گفت: این بن‌ها صرفا در ایام برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران قابلیت استفاده دارند و بدیهی است در صورت عدم استفاده از بن‎های مذکور پس از پایان نمایشگاه و تسویه با ناشران، مبالغ مصرف نشده عودت داده خواهد شد.

 دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به این آدرس مراجعه کنند.

نظر شما:

security code