مراسم معارفه سیاوش آقاجانی مدیر کل جدید اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان امروز برگزار می شود؛

از بازرس حوادث کار تا تولید محتوای ستاد انتخاباتی رئیسی


۱۴۰۰/۱۰/۲۹ - ۱۲:۰۵ | کد خبر: ۱۸۲۸۴ چاپ

انتصاب مدیرکل جدید برای اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان در حالی است که طی روزهای گذشته انتقادات زیادی به عملکرد حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بویژه در بخش انتصاب مدیران مطرح شده و از استیضاح او صحبت به میان آمد. این ماجرا بویژه بعد از انتشار خبرهایی مبنی بر اختصاص بودجه 6 میلیارد تومانی برای برنامه «میدان» صداوسیما که وزیر کار هم پیش از این مدتی به عنوان یکی از داورهایش فعالیت کرده بود شدت گرفت

از بازرس حوادث کار تا تولید محتوای ستاد انتخاباتی رئیسی
اختصاصی کلانشهر- بعد از گمانه‌های مختلف وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حکمی سیاوش آقاجانی را به سمت مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان منصوب کرد.

قرار است امروز ضرغام صادقی معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حکم مدیریت آقاجانی را در مراسمی به او اعطا کند و از زحمات عباس علیزاده که از مردادماه سال ۱۳۹۷ مدیریت این ارگان را برعهده داشت تقدیر شود.

آقاجانی 44 ساله اهل رودسر، دارای مهندسی مکانیک ماشین های کشاورزی از دانشگاه شیراز و فارغ التحصیل مدیریت دولتی گرایش مدیریت تحول در دانشگاه پیام نور گیلان از کارشناسان اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان است.

 عنوان شغلی آقاجانی که کارشناس رسمی دادگستری هم است،از سال 1382 بازرس کار و کارشناس بررسی حوادث ناشی از کار است.

مهم ترین سابقه کاری او نماینده ویژه وزیر در حوزه سلامت اداری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان و بازرس ویژه سلامت اداری با حکم محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت حسن روحانی است.

او وب سایتی به نام نازک بین هم دارد که در آن به تحلیل مسائل روز کشور با نگاه عمدتا سیاسی با گرایش اصولگرایی و کلیدواژه هایی مانند  «فتنه» و «بصیرت» پرداخته می شود.

در انتخابات ریاست جمهوری گذشته آقاجانی به عنوان سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان و همچنین معاون تولید محتوای شوراهای هماهنگی ستادهای انتخاباتی ابراهیم رئیسی در گیلان مشغول فعالیت بود.

موضوعی که آقاجانی بی ارتباط به فعالیتهایش بعد از حوادث انتخابات ریاست جمهوری 1388 نمی داند؛«فعالیت هایم در فضای مجازی و رسانه ها و حوزه های مطالبه گری اجتماعی باعث شد برای مشارکت در فعالیت های سیاسی استان نیز انتخاب یا دعوت شوم که از جمله آنها حضور در شورای جوانان انقلابی رشت، شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب استان گیلان و عضویت و سخنگویی در شورای نیروهای ائتلاف نیروهای انقلاب استان گیلان است.»

انتصاب مدیر جدید برای مدیریت اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان در حالی است که طی روزهای گذشته انتقادات زیادی به عملکرد حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بویژه در بخش انتصاب مدیران مطرح شده و از استیضاح او صحبت به میان آمد. این ماجرا بویژه بعد از انتشار خبرهایی مبنی بر اختصاص بودجه 6 میلیارد تومانی برای برنامه «میدان» صداوسیما که به مقوله کارآفرینی اختصاص دارد و وزیر کار هم پیش از این مدتی به عنوان یکی از داورهایش فعالیت کرده بود شدت گرفت.
ماجرای کمک ویژه وزیر کار به این برنامه بازتاب وسیعی و عمدتا انتقادی در رسانه ها و فضای مجازی و بین شماری از نمایندگان مجلس داشت. در همین حال سیاوش آقاجانی که اخبار از امضای حکم مدیریت او بر اداره کل کار گیلان  حکایت می کند از درِ حمایت از اقدام وزیر کار و تعاون درآمد و در توئیتی نوشت:«در هر وزارتخانه برای کارهای ترویجی و فرهنگی، وظایف و بودجه‌هایی تعیین شده است و در حوزه کارآفرینی چه برنامه‌ای بهتر از #برنامه_میدان عمل کرده که به حمایت از این برنامه توسط وزارت کار معترض‌اید!؟»او همچنین در پاسخ به انتقادی، دفاع از عملکرد وزیر را به اخبار انتصابش به سمت مدیر اداره کار گیلان بی ارتباط دانست. 

یکی از نمایندگان موافق استیضاح عبدالملکی،جبار کوچکی‌‌نژاد نماینده رشت در مجلس بود که گفت: با توجه به اینکه وزارت کار یک وزارتخانه بسیار سنگین و مهمی است، به نظر من نوع انتصابات و عملکردی که وزیر کار در این مدت داشته قابل قبول نیست و اگر ایشان بیاید به سمت استیضاح، قطعا مجلس موافق استیضاح است و ایشان برکنار خواهد شد. کوچکی‌نژاد انتصابات وزیر را همراه با سردرگمی دانست و گفت:این در حالی است که این وزارتخانه بسیار مهم است و با جمعیت بسیار زیادی از مردم سروکار دارد لذا وزیر باید در انتصابات و تصمیم‌گیری‌ها خیلی دقت کند. انتصابات فامیلی، باندی، جناحی و غیرکارآمد باعث شد که این وزارتخانه دچار مشکل اساسی شود.(بیشتر بخوانید)

اینکه آقاجانی بتواند امور پیچیده اوضاع اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان که نه شهرکهای صنعتی اش اوضاع خوبی دارند و نه تعاونی‌هایش،را سامان دهد باید به گذشت زمان موکول کرد.