استاندار گیلان بعد از بازدید از کارخانه های ایران پوپلین و صنایع پوشش رشت؛

اجازه رهاسازی سرمایه استان را به کسی نمی دهیم/تصاویر


۱۴۰۰/۱۱/۰۵ - ۲۰:۲۵ | کد خبر: ۱۸۴۲۷ چاپ

استاندار با اشاره به سفر روز جمعه رئیس جمهوری و هیأت دولت سیزدهم به استان گیلان، گفت: در این بازدید از آخرین وضعیت کارخانجات آگاه و گزارشی جمع‌آوری و به رئیس جمهوری ارائه می‌شود

اجازه رهاسازی سرمایه استان را به کسی نمی دهیم/تصاویر
کلانشهر- استاندار گیلان با تصریح اینکه اجازه رهاسازی سرمایه‌های استان را به کسی نمی‌دهیم، گفت: مطابق با رویکردهای دولت مردمی سیزدهم، بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل را احیاء و راه‌اندازی می‌کنیم.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در حاشیه بازدید از کارخانه های ایران پوپلین و صنایع پوشش رشت که با همراهی رئیس کل دادگستری گیلان صورت گرفت، با اشاره به اینکه شرکت پوشش به بهانه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و در راستای خصوصی سازی، به افرادی نااهل واگذار شد، اظهار داشت: این افراد بعد از مدتی این کارخانه را به حال خود رها کرده و با سرمایه این واحد به دنبال سودجویی و دلال بازی‌های خود رفته اند.

وی با یادآوری اینکه این قبیل کارخانجات در گذشته قطب تولید در کشور محسوب شده و بیش از هزاران کارگر در آن ها مشغول به کار بودند، ادامه داد: متأسفانه کارخانجاتی که می‌توانست نقش مهمی در تولید و اشتغال و حتی صادرات داشته باشند، امروز وضعیت مناسبی ندارند و نیمه تعطیل هستند.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه تعطیلی و یا نیمه فعال بودن این کارخانجات سبب شد بسیاری از کالاهای تولید داخل، از خارج وارد شود، اضافه کرد: در زمان سفر رئیس وقت قوه قضائیه به استان گیلان و بازدید از این کارخانجات در سال 1399،دستور پیگیری جدی و فوری درباره وضعیت این کارخانجات داده شد.

وی به آغاز به کار بخشی از این کارخانجات با جذب سرمایه گذاران جدید اشاره و تصریح کرد: باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها در استان، زمینه فعالیت ۱۰۰ درصدی این کارخانجات و بازگشت کارگران به کار و فعالیت فراهم شود.

دکتر عباسی با اشاره به سفر روز جمعه رئیس جمهوری و هیأت دولت سیزدهم به استان گیلان، گفت: در این بازدید از آخرین وضعیت کارخانجات آگاه و گزارشی جمع‌آوری و به رئیس جمهوری ارائه می‌شود.

وی همچنین به وضعیت کارخانه ایران پوپلین به عنوان یک برند نمونه در سال‌های دور اشاره کرد و افزود: این مجموعه در حال حاضر به صورت کارمزدی فعالیت می‌کند با توجه به اینکه هم اکنون در اختیار بانک است، یا باید واگذار و یا خود آنها سرمایه‌گذاری کنند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه اجازه رهاسازی سرمایه استان را به کسی نمی دهیم، تصریح کرد: مطابق با سیاست‌ها و رویکردهای دولت مردمی؛ باید تمام بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل، دوباره احیا و راه اندازی شده و واحدهای نیمه تعطیل نیز با تمام ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه مشکل قضایی این واحد تولیدی به صورت جدی در حال پیگیری است، ادامه داد: در زمینه حمایت‌های دولتی نیز با تمام توان از واحدهای تولیدی و صنعتی استان حمایت می‌شود.

استاندار گیلان در این بازدید ضمن گفت و گو با کارگران این مجموعه ها، از بخش های فعال و نیمه فعال آن ها بازدید کرد.

دکتر عباسی همچنین از سوله در حال راه اندازی کارخانه صنایع پوشش رشت نیز بازدید کرد.

نظر شما:

security code