انتظارات شهرداری رشت از سفر رئیس جمهور به گیلان؛

معضل زباله و توجه به لایه های پنهان فقر در رشت


۱۴۰۰/۱۱/۰۶ - ۲۰:۳۵ | کد خبر: ۱۸۴۵۱ چاپ

عضو شورای شهر رشت گفت:حقوق برخی افراد به خصوص کارگران به حدی است که نمی‌توانند در زمان بیماری نزد پزشک بروند و با حقوق ۴ میلیون تومان اگر این اقشار به دکتر بروند برای تامین غذای فرزندان‌شان با مشکل مواجه خواهند شد

معضل زباله و توجه به لایه های پنهان فقر در رشت
اختصاصی کلانشهر: رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: جایگاه دفن زباله سراوان به رودخانه‌های رشت، سپس به تالاب انزلی و در نهایت دریای کاسپین که بخش مهمی از محیط زیست کشور است، آسیب می‌زند.

محمدحسین واثق کارگرنیا امروز در بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر رشت گفت: در سفرکوتاه رئیس جمهور به گیلان لحظات خوشی را برای هیأت دولت به گیلان آرزو داریم و‌امیدواریم این سفر برکات قابل توجهی برای مردم استان داشته باشند.

لایه‌های پنهان فقر رشت به گوش رئیس جمهور رسانده شود

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد اعضای شورای رشت نتوانند با رئیس جمهور ملاقات داشته باشند، افزود: انتظار می‌رود لایه‌های پنهان فقر شهر رشت به گوش رئیس جمهور رسانده شود و بازهم صدای فقر گیلان در پس سرسبزی‌های استان گم نشود.

کارگرنیا ادامه داد: تاکنون برنامه‌ای به ما اعلام نشده که به عنوان نمایندگان مردم رشت بتوانیم فرصتی برای انتقال مشکلات رشت به هیات دولت کسب کنیم این در حالیست که ما به عنوان نمایندگان یک سوم جمعیت گیلان می‌دانیم که این شهر با چه مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

رئیس شورای شهر رشت تصریح کرد:مشکلات را به صورت مکتوب به متصدیان امر ارسال کردیم و‌امیدواریم حل معضلات شهر رشت رقم بخورد.

کارگرنیا افزود:سایت دفنگاه زباله‌های سراوان آسیب جدی را به استان و حتی کشور می‌زند و لازم است در این سفر اعتبار دولتی ویژه برای حل این مشکل اختصاص داده شود.


آسیب جایگاه دفن زباله سراوان به محیط زیست کشور

وی با اشاره به اینکه نیاز است به سراوان و روستا‌های اطراف آن و همچنین تسریع دراحداث زباله سوز شهر رشت توجه ویژه‌ای شود، ادامه داد: سوء مدیریت حاکم براستان موجب شده از گذشته آلودگی‌های فراوانی وارد رودخانه‌های رشت شود و این موضوع مهم محیط زیست شهرستان رشت باید بیش از پیش مورد توجه سفر هیأت دولت به گیلان قرار گیرد.

کارگرنیا با اشاره به عدم توانمندی‌های حوزه سد معبر شهرداری رشت گفت: این کمبود‌ها مشکلات فراوانی برای معابر رشت بوجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری در برخورد با تخلفات ساختمانی و صنوف مزاحم با چالش مواجه است که این امر به کمبود نیرو و نبود همکارهای‌های لازم انتظامی برمی‌گردد.

کارگرنیا تأکید کرد: به روز‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم و شهردار برای بهبود وضعیت موجود شهرباید تدابیر لازم اتخاذ کند.


بیکاری جوانان، خانواده‌های رشتی را رنج می‌دهد

مجید عزیزی عضو شورای شهر رشت هم در ادامه این جلسه گفت: در سفر هیأت دولت به مسئولین باید یادآور شویم که بیکاری جوانان خانواده‌های رشتی را رنج می‌دهد.

وی افزود: در سفر هیأت دولت به گیلان این مسأله به طور جدی مطرح شود.

عزیزی درادامه خواستار توجه جدی به محلات کم برخودار شد و خاطرنشان کرد: رسیدگی به این محلات از آسیب‌های اجتماعی استان می‌کاهد.

اگر کارگران به پزشک مراجعه کنند برای تامین غذای فرزندان‌شان دچار مشکل می‌شوند

هادی رمضانی عضو دیگر شورای شهر رشت هم در ادامه جلسه گفت: حقوق برخی افراد به خصوص کارگران به حدی است که نمی‌توانند در زمان بیماری نزد پزشک بروند.

وی افزود: با حقوق ۴ میلیون تومان اگر این اقشار به دکتر بروند برای تامین غذای فرزندان‌شان با مشکل مواجه خواهند شد.

رمضانی تصریح کرد: هر روز خرج زندگی بالاتر می‌رود و باید برای گذران زندگی و تأمین معاش خانواده‌های کم بضاعت تدابیری‌اندیشیده شود و اقشار ضعیت را در نظر بگیریم.

افزایش 60درصدی بودجه شهرداری رشت

در ادامه جلسه‌ امیرحسین علوی شهردار رشت که در جلسه حاضر بود گفت: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری رشت افزایش ۶۰ درصدی نسبت به بودجه ۱۴۰۰ برخوردار است.

وی افزود: در بودجه ۱۴۰۱، ۲هزار میلیارد تومان از حیث منابع و از حیث مصارف نیز دو هزار میلیارد تومان تهیه و تنظیم شده است.

علوی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال مبالعی به ردیف ۱۰۳۰۱۰۰۲ برای بهسازی و آذین‌بندی، نورپردارزی و... اضافه شده است.

شهردار رشت در خصوص سفر رییس جهمور به گیلان گفت: معضل پسماند، ساماندهی لندفیل سراوان و ایجاد زباله سوز از اولویت شهر رشت است.

وی افزود: دریافت سهمیه قیر برای سرعت بخشی به پروژه‌ها از جمله مطالباتی است که تلاش داریم تا به صورت ویژه در این سفر برای شهرداری رشت دیده شود.