معاون علوم پزشکی گیلان از آغاز واکسیناسیون کووید برای گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از روز شنبه هفته آینده در تمامی مراکز واکسن سرتاسر استان خبر داد.

آغاز واکسیناسیون زیر ۱۲ ساله های گیلانی/ علائم سرماخوردگی را فرض بر امیکرون بگذارید

کلانشهر: دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال از شنبه هفته آینده در تمامی مراکز واکسیناسیون کووید ۱۹ استان آغاز می شود اظهار کرد: براساس مصوبه کمیته ملی واکسیناسیون کووید ۱۹، واکسن های سینوفارم و پاستوکووک برای گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از ۹ بهمن در تمامی مراکز واکسیناسیون کووید در سراسر استان آغاز می شود.

 

وی افزود: از ابتدای شیوع کووید ۱۹ و تمایل ویروس و جهش های آلفا، بتا و دلتا به بزرگسالان و سالمندان، تمرکز واکسیناسیون در همه کشورهای دنیا بر روی گروه هدف سنی بالای ۱۲ سال بوده اما هم اکنون تمایل ویروس به کودکان زیر ۱۲ سال، بیشتر از پیش شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر اینکه باید هر چه سریع تر از فرصت فراهم شده برای اجرای واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال استفاده کرد گفت: واکسن های پاستوکووک و سینوفارم برای کودکان ۹ تا ۱۲ سال تایید شده و باید هم اکنون از این فرصت برای ایجاد ایمنی در گروه سنی فوق در برابر ویروس کووید و جهش های احتمالی آن نهایت استفاده را برده و کودکانمان در این گروه سنی را واکسینه کنیم.

 

حیدرزاده یادآور شد: از روز شنبه(۹ بهمن)، در تمامی مراکز واکسیناسیون سراسر استان، گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال می توانند به همراه اولیا برای دریافت واکسن خود مراجعه کنند.

 

آبتین حیدرزاده، از بازگشت رنگ زرد به نقشه کرونایی گیلان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان های آستارا، رضوانشهر، بندرانزلی، رشت، لاهیجان، رودسر و رودبار زرد هستند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان معادل دو میلیون و ۱۲۸ هزار و ۱۸۵ نفر دز اول واکسن را تزریق کردند، گفت: ۸۹ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان معادل یک میلیون و ۹۹۵ هزار و ۱۰۷ نفر نیز موفق به تزریق دز دوم شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از پوشش ۲۸ درصدی دز سوم جمعیت واجد شرایط استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۲۴ هزار و ۱۴۰ نفر دز سوم را تزریق کردند و یک میلیون و ۶۱۱ هزار و ۴۶۰ نفر در انتظار دریافت دز سوم هستند.

 

حیدرزاده، همچنین خواستار رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و تزریق دز سوم شد و اظهار کرد: افراد به علائم سرماخوردگی نظیر تب و سرفه و آبریزش بینی و… حساس باشند و فرض را بر امیکرون بگذارند و سریعا ایزوله شوند و در خانواده و جامعه حضور پیدا نکنند و حتما ماسک بزنند.

نظر شما:

security code