استانداری گیلان منتقدان را دوست ندارد

حذف سوال برانگیز تعدادی از خبرنگاران و عکاسان در سفر استانی رئیس جمهور


۱۴۰۰/۱۱/۰۹ - ۱۱:۲۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۷ چاپ

انتظار رسانه کلانشهر این است که از سوی استانداری بررسی شود، کارمندانی که برحسب ماموریت هر سال در نقشی گمارده می‌شوند،نه سلیقه و نظر شخصی که رعایت قانون را در دستور کار قرار بدهند

حذف سوال برانگیز تعدادی از خبرنگاران و عکاسان در سفر استانی رئیس جمهور
اختصاصی کلانشهر- آیت الله رئیسی،رئیس جمهور ایران در پانزدهمین سفر استانی خود در گیلان حضور پیدا کرد. طبق روال این سفرها،چند روز قبل از سوی روابط عمومی استانداری گیلان، اسامی خبرنگار و عکاسی که باید اخبار سفر رئیس جمهور و همراهانش را پوشش بدهد از رسانه‌های دارای مجوز استان استعلام شد.

برای رسانه کلانشهر هم چنین اتفاقی افتاد و یک عکاس برای پوشش تصویری این سفر به روابط عمومی استانداری گیلان معرفی شد. اما از ساعاتی مانده به سفر،روابط عمومی استانداری و کارشناسان آن اداره پاسخگوی چون و چرای سفر و هماهنگی و حضور یا حتی عدم حضور عکاس معرفی شده از سوی کلانشهر نشدند.

برای رسانه کلانشهر البته این رویه‌ی بیش از یک سال گذشته از سوی برخی عوامل استانداری گیلان عجیب نبود. ظاهرا نتیجه طرح چند انتقاد باعث دلخوری مسئول روابط عمومی استانداری گیلان شده تا در یک برخورد سلیقه‌ای و غیرقانونی یک رسانه پُر مخاطب استان را از تمام رویدادهای مرتبط با استانداری محروم کند.

البته انتقاد از چند و چون حضور رسانه‌ها یا فعالان سیاسی و نخبگان در جریان حضور رئیسی در گیلان در جریان همسو با دولت در گیلان هم منتقدانی دارد.کسانی که مدعی‌اند مدیران منتخب عباسی استاندار گیلان طی چند ماه گذشته نسبت زیادی با جریان اصولگرای مد نظر آنها ندارد.

بحث کلانشهر اما موضوعی صنفی است. سوال ما از استاندار گیلان این است که مسئول روابط عمومی استانداری گیلان به استناد کدام قانون و یا دستور خاص به خود اجازه می‌دهد حق و حقوق یکی از حرفه‌ای‌ترین و پُرمخاطب‌ترین رسانه‌های استان گیلان که طبق رتبه‌بندی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد رتبه سوم پایگاه‌های خبری استان از نظر کیفی را هم دارد از حقوق مسلم رسانه‌ای‌اش محروم کند؟

به نظر نمی‌رسد دیدگاه آقای استاندار این باشد که همین اندک موارد انتقادی هم جایی در رسانه‌های داخلی نداشته باشد.

 انتظار رسانه کلانشهر این است که از سوی استانداری بررسی شود، کارمندانی که برحسب ماموریت هر سال در نقشی گمارده می‌شوند،نه سلیقه و نظر شخصی که رعایت قانون را در دستور کار قرار بدهند. در چنین شرایطی حقوق خبرنگاران و رسانه‌هایی که همچنان در تلاشند تا چراغ کم جان اطلاع‌رسانی و امید را در کشور روشن نگه دارند اندکی حفظ می‌شود.