دو برابر شدن تعداد بستری های کرونایی در یک هفته

بازگشت دوباره محدودیت های کرونایی به گیلان


۱۴۰۰/۱۱/۰۹ - ۱۳:۴۷ | کد خبر: ۱۸۴۹۱ چاپ

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان درخصوص افزایش بیماران کرونایی در این استان هشدار داد.

بازگشت دوباره محدودیت های کرونایی به گیلان

کلانشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست استانی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گفت: آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گیلان در یک هفته از ۱۲۵ نفر به ۲۵۰ نفر رسیده است.

دکتر ارسلان سالاری افزود: مهمترین مساله در کاهش ابتلا به اومیکرون همچنان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون و پرهیز از عادی انگاری است.

وی گفت: گیلان در تزریق دز اول واکسن کرونا به آمار ۹۵ درصد جمعیت هدف رسیده است در حالی که آمار کشوری ۸۹ درصد است، در دز دوم هم آمار گیلان ۸۹ درصد و آمار کشور ۷۹ درصد است و در دز سوم هم همچنان گیلان با ۲۹ درصد پیشتاز است و میانگین کشور ۲۴ درصد است.

 

همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با بستری 67 گیلانی دیگر در شبانه روز گذشته، تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان به 251 نفر رسیده که حال 32 نفر آن ها وخیم گزارش شده است.

دکتر فردین مهرابیان با اشاره به فعالیت 461 پایگاه واکسیناسیون در گیلان و 216 پایگاه واکسیناسیون در شهرستان رشت، از شهروندان خواست با تزریق منظم و به موقع دزهای واکسن کرونا به ویژه دز سوم و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنند.

 

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در نشست ستاد استانی کرونا گفت: تمام ادارات و سازمانها باید استفاده از ماسک و تزریق دزهای واکسن کرونا را برای کارکنان الزامی کنند.

وی افزود: هر سازمان یا نهادی که تجمعی برگزار می کند موظف است که ماسک در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهد.

نظر شما:

security code