پیش بینی برداشت 1200تن کلزا در رودبار


۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۰:۵۷ | کد خبر: ۱۸۵۰ چاپ
پیش بینی برداشت 1200تن کلزا در رودبار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: پیش بینی می‌شود برداشت محصول کلزا در سال جاری حدود ۱۲۰۰ تن باشد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، رضا پور خانعلی با بیان اینکه سال گذشته 800هکتار از راضی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافت و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل خود با رشد 8بربرای مواجه بوده است، گفت: توسعه کشت کلز از سیاست‌های مهم وزارت کشاورزی است و ما نیز برآنیم برای تحقق این هدف مهم کشت کلزا را در سالجاری چند برابر کنیم.

وی افزود: 90درصد سطح زیر کشت این محصول در شهرستان بصورت دیم و ۱۰درصد بصورت آبی توسط ۱۷۷ کشاورز کشت می‌شود.

خانعلی پور خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود برداشت محصول کلزا در سال جاری حدود ۱۲۰۰ تن باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار عنوان کرد: کلزا در بخش رحمت آباد در روستاهای شیرکوه، اسطلخ جان، خاصکول، کلایه، نصفی، رودآباد، میان‌لات، ایلات‌اوبه، فتحکوه، شهران، توتکابن و در رستم آّباد در روستاهای جمشیدآباد، شمام، پشته، کلورز، جوبن، لویه و دارستان کشت می‌شود و تقریبا ۱۸ روستا در شهرستان رودبار زیر کشت کلزا هستند.

پورخانعلی گفت: کمک های حمایتی که از طرف دولت برای کشاورزان در نظر گرفته شده است شامل تامین به موقع بذر، انواع کودها اعم از فسفاته، پتاسه و اوره است. همچنین برای اولین بار استفاده از کود سولفات آمونیوم در زمان داشت تهیه شد و بعنوان کود سرک مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه زمان برداشت محصول کلزا از اواخر اردیبهشت تا اواسط خردادماه است، گفت: توسعه کشت کلزا و دیگر گیاهان دانه‌های روغنی موجب کاهش وابستگی کشور به واردات روغن می‌شود.  

 

نظر شما:

security code