دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم امروز گفت: با بستری ۱۰۱ گیلانی دیگر در شبانه روز گذشته، تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان به ۲۶۳ نفر رسیده که حال ۳۲ نفر آن‌ها وخیم گزارش شده است.

درخواست نظام پزشکی های گیلان از استاندار برای تعطیلی فوری مدارس/ تعطیلی موقت راه حل وضعیت فعلی است
اختصاصی کلانشهر- به دنبال شیوع ویروس امیکرون در اکثر نقاط ایران  و افزایش شمار مبتلایان در گیلان، دکتر انوش برزیگر مشاور رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور و رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی های استان گیلان با ارسال نامه ای فوری به اسدالله عباسی استاندار گیلان

درخواست کرد مدارس استان گیلان تعطیل شود. در این نامه آمده است: احتراما در اجرای بند «د» ماده 2 از فصل اول قانون سازمان نظام پزشکی حفظ و حمایت از حقوق بیماران و آحاد جامعه و همانگونه که در نامه‌های مورخ 28/12/1398 و 2/12/1398 به استاندار محترم و مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان درخواست شد که منجر به تعطیلی مدارس گردید به استحضار می رساند پیرو اعلام وزیر محترم بهداشت در خصوص شروع موج ششم کرونا با سویه امیکرون که در استان گیلان نیز همزمان با بعضی مناطق کشور آغاز شده است و به زودی سبب ایجاد پیک ششم بیماری می گردد و با توجه به قدرت سرایت و نیز بیماری زایی بیشتر آن به خصوص در کودکان و نوجوانان که به طور حتم منجر به افزایش بیماران سرپایی و موارد بستری در استان خواهد شد لذا همراستا با خواست هیات مدیره این سازمان از حضرتعالی درخواست می‌شود در خصوص تعطیلی مدارس و ادامه آموزش‌های غیر حضوری و آنلاین در مدارس و همین طور تعطیلی بخش‌های غیر ضروری ادارات استان دستورات لازم را صادر بفرمایید.

افزایش بیماران بستری در گیلان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم امروز گفت: با بستری ۱۰۱ گیلانی دیگر در شبانه روز گذشته، تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان به ۲۶۳ نفر رسیده که حال ۳۲ نفر آن‌ها وخیم گزارش شده است.

دیروز تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گیلان ۲۵۱ نفر بود.

تعطیل کنید قبل از آنکه دیر شود

در همین رابطه اپلیکیشن ماسک که از دو سال قبل به این سو به ارائه اطلاعات دقیق و نقشه گسترش بیماری کرونا در سطح کشور به شهروندان کمک می‌کند هم نسبت به موج مرگبار امیکرون هشدار داد و از استانداران کل کشور خواست بر اساس تفویض اختیار ستاد ملی کرونا، لطفا دستور تعطیلی دو هفته‌ای فعالیت‌ها و مشاغل غیرضروری را صادر فرمایید، قبل از آنکه خیلی دیر شود.

در این اطلاعیه آمده است: یکی از تجربیات ناموفق در موجهای قبلی کرونا به تعویق انداختن وضع محدودیت‌های جدی بود تا جایی که عملا کار از کار گذشته بود. محدودیتها صرفا زمانی موثر است که در ابتدای اوج‌گیری آمار مبتلایان اعمال شود. و هم‌اکنون روند بستری کرونا در اکثر استان‌ها به شدت رو به افزایش است.

در ادامه آمده است:سرمای هوا باعث شده مترو و ناوگان حمل‌ونقل عمومی، بسیاری از ادارات، فروشگاهها، شرکتها، کلاس‌ها، تالارها و رستوران‌ها عملا هیچ تهویه‌ای نداشته‌باشند. ازدحام مردم در محیط فاقد تهویه و در شرایطی که بسیاری از آن‌ها بدون آنکه مطلع باشند ناقل کرونا هستند، منجر به ابتلای سایرین می‌شود.

 ماسک نوشته است:در چنین شرایطی فقط یک راه حل وجود دارد: تعطیلی موقت؛ در بسیاری از کشورها به‌رغم آمار بالای واکسیناسیون، موج بستری و مرگ مبتلایان امیکرون بلندتر از دلتا بوده. اگر مشابه همین اتفاق در ایران رقم بخورد، به زودی باید منتظر پر شدن بیمارستان‌ها باشیم.

 این منبع اطلاع رسانی در پایان نوشته:سلامت مردم را اولویت اول بدانیم.

متخصصان عفونی از آخرین وضعیت شیوع بیماری های تنفسی در کشور می گویند
در محاصره ۳ ویروس

نظر شما:

security code