جزئیات برگزاری نمایشگاه ایتکس در رشت

از اینترنت، کالای دیجیتال، سیستم های حفاظتی تا رمز ارز و بازی های رایانه ای در نمایشگاه ایتکس گیلان


۱۴۰۰/۱۱/۱۱ - ۱۶:۵۵ | کد خبر: ۱۸۵۴۱ چاپ

در گذشته هدف از برگزاری نمایشگاه‌ها عموماً عرضه محصولات و آشنائی با تکنولوژی جدید بوده است اما امروز این نمایشگاه با هدف تعامل، ماندگاری و توسعه زیست‌بوم فناوری و جذب سرمایه و ایجاد بسترسرمایه‌گذاری برگزار می‌شود

از اینترنت، کالای دیجیتال، سیستم های حفاظتی تا رمز ارز و بازی های رایانه ای در نمایشگاه ایتکس گیلان
کلانشهر- آیت کاظم‌زاده، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان گفت: رویداد ایتکس ۱۴۰۰ با کمک اتحادیه صنف فناوری الکترونیک و رایانه شهرستان رشت، صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گیلان و مشارکت فعالان این حوزه در فضای بیش از ۱۸۰۰ متر در بازه زمانی ۱۹ الی ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

کاظم زاده افزود:ساعت بازدید نمایشگاه از ساعت ۱۵ الی ۲۱ و در دو بخش رویداد محور و محصول محور برگزار می‌شود.

به گفته او سیاست شرکت نمایشگاهی استان، عمل به رسالت خود در راستای حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است که سبب حمایت اقتصادی و بهبود فضای کسب‌وکار‌های این حوزه و آشنایی و ترویج آخرین دستاورد‌های این حوزه است.


معرفی ستاره‌های نوظهور و فعال استان در زیست بوم فناوری

مجید زری دوست، رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنف الکترونیک و رایانه رشت هم در اینباره توضیح داد: هدف اتحادیه فناوران الکترونیک و رایانه رشت از برگزاری این نمایشگاه، آشنایی با توانمندی‌ها و فناوری‌های جدید، گسترش همکاری اقتصادی در حوزه فناوری، تبادل اطلاعات در مورد دستاورد‌ها و تحقیقات در زمینه فناوری اطلاعات و همچنین گفتمان‌سازی در مقولات راهبردی و یا عملیاتی در حوزه الکترونیک و کامپیوتر و همچنین آشنایی با بازار آی تی گیلان جهت توزیع و فروش کالا و خدمات، ایجاد نمایندگی، پیشبرد فروش و دستیابی به بازار و مخاطب جدید،جذب سرمایه‌گذار و توانمندسازی، معرفی ستاره‌های نوظهور و فعال استان در زیست بوم فناوری،حمایت از فعالین در حوزه بازی‌های الکترونیک استان از دیگر سیاست‌های برگزاری نمایشگاه ایتکس ۱۴۰۰ است.

وی در ادامه گفت: گرچه نمایشگاه الکامپ و نمایشگاه ایتکس نکات مشترک زیادی دارند اما به دلیل برگزاری نمایشگاه ایتکس توسط  اتحادیه فناوران الکترونیک و رایانه، دسته‌های بیشتری در این نمایشگاه می‌توانند حضور یابند و دامنه وسیع‌تری از فعالان این بخش را پوشش می‌دهد، بخش فناوری با توجه به گستردگی و حوزه‌های مختلف نیاز به برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی داشته و هر کدام می‌توانند در بخش‌هایی به صورت تخصصی‌تر فعالیت نمایند.

حضور در ایتکس  فرصتی ‌ایده‌آل برای هم افزایی در زمینه فناوری

دانیال سمیعی اذعان داشت:صندوق پژوهش و فناوری به عنوان تنها نهاد حرفه‌ای سرمایه‌گذاری و تأمین‌کننده مالی حوزه پژوهش و فناوری گیلان برگزار‌کننده دو رویداد ETEX STARS و IVEST به طور همزمان در نمایشگاه الکترونیک و تکنولوژی ۱۴۰۰ETEX خواهد بود. رویداد سرمایه‌گذاری iVest، رویدادی جهت جذب سرمایه و توانمندسازی شرکت‌های نوپا و ETEX STARS با هدف معرفی استارت اپ‌های برگزیده استان پیش‌بینی شده است. ایجاد تعامل با بخش‌های فعال حوزه آی تی استان و رفع نیاز‌های فناوری و نمایش توانمندی‌های فعالین این حوزه در سطح کشور، فضای خاص و امکانات ویژه‌ای مانند حضور سرمایه‌گذاران کشوری و حضور چشمگیر استارت آپ‌ها از مزایای این نمایشگاه بوده و حضور در ایتکس یک فرصت بسیار ‌ایده‌آل جهت هم افزایی در زمینه فناوری است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان همچنین تأکید کرد: در گذشته هدف از برگزاری نمایشگاه‌ها عموماً عرضه محصولات و آشنائی با تکنولوژی جدید بوده است اما امروز این نمایشگاه با هدف تعامل، ماندگاری و توسعه زیست‌بوم فناوری و جذب سرمایه و ایجاد بسترسرمایه‌گذاری برگزار می‌گردد. همچنین رویداد ETEX ۱۴۰۰ به دنبال ایجاد ارتباط صنعت با دانشگاه و در پی آن ایجاد بستر اشتغال است. استارت اپ‌ها سه ضلع یک مثلث را شامل سرمایه‌گذار، بستر مطمئن سرمایه‌پذیری (زیست بوم حرفه‌ای و توانمند) و سرمایه‌پذیر حرفه‌ای با ارائه استاندارد بر اساس جریان درآمد و هزینه با مدل کسب و کار دقیق در سرمایه‌گذاری حرفه‌ای حوزه فناوری مؤثر دانست.

مجتبی فرحبخش، عضو هیئت مدیره اتحادیه الکترونیک و رایانه رشت هم با اشاره به برگزاری این نمایشگاه توضیح داد: در این نمایشگاه مجموعه‌هایی با موضوعات آموزش، نرم‌افزار، اینترنت، شبکه، کالای دیجیتال، سیستم‌های امنیتی و حفاظتی، پرداخت الکترونیک، رمز ارز، اتوماسیون اداری، پنل‌های خورشیدی، بازی‌های رایانه‌ای و تولید ابزارآلات موسیقی به عرضه و نمایش کالا و خدمات خود خواهند پرداخت.

وی همچنین ادامه داد: این نمایشگاه علاوه بر همکاری اتاق اصناف استان گیلان و اتحادیه صنف فناوران الکترونیک و کامپیوتر و صندوق پژوهش و فناوری گیلان، حامیانی خواهد داشت و مجری کل این پروژه شرکت نمایشگاهی شاندرمن شمال است. حامی ویژه نمایشگاه در بخش خصوصی شرکت مدیا پردازش با برند GPLUS اسپانسر بخش ETEX GAMES می‌باشد. حامی بخش خصوصی ETEX STARS و ETEX TALKS و رویداد سرمایه‌گذاری IVEST، صندوق پژوهش و فناوری گیلان و نیز مجموعه LION COMPUTER است. مجری بخش ETEX GAMES، انجمن بازی‌های الکترونیک استان و حامی و مجری بخش مسابقات رباتیک نیز مرکز لگوی آموزشی گیلان است.

دمیدن نفسی تازه به بازار هدف نمایشگاه است

ثمر شیوعی، رئیس انجمن خدمات فنی مهندسی استان و مؤسس مؤسسه دانش و صنعت هم در این ارتباط توضیح داد: نمایشگاه ایتکس بر مبنای رسالت خود به دنبال معرفی برند‌ها و توسعه بازار استان و حمایت از کسب‌وکار‌های نوپا و متوسط است.

طی سال‌های گذشته شیوع ویروس کرونا و شرایط اقتصادی موجب ضعیف شدن فعالیت صنفی در این حوزه شده است؛ در نتیجه برگزاری نمایشگاه برای دمیدن نفسی تازه به بازار و تولید مشتری و رونق کسب‌وکار می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.