عرض قبور واگذار شده را کم می کردند

بازداشت سه مدیر شهرداری به دلیل قبر خواری!


۱۴۰۰/۱۱/۱۱ - ۱۹:۰۰ | کد خبر: ۱۸۵۴۴ چاپ

 ۳۵۷ شاکی خصوصی علاوه بر شهرداری در این پرونده وجود دارد که با تشریح فرایند پیچیده تحقیقات فنی، اطلاعاتی و استعلامات بانکی موضوع بررسی شده است و اقدامات متهمان علاوه بر اختلاس،جعل و استفاده از سند مجعول، کلاهبرداری و تضییع حقوق بیت المال واجد عناوین مجرمانه دیگری نیز است.

بازداشت سه مدیر شهرداری به دلیل قبر خواری!
کلانشهر- رئیس دادگستری شهرستان نظرآباد در استان البرز گفت: در پرونده‌ی قبرخواری، علاوه بر دو متهم اصلی که از مسئولان وقت مزار شهرداری نظرآباد بودند برای سه معاون و مسئول وقت خدمات شهری شهرداری نظرآباد نیز که با اهمال، تفریط و ترک فعل به همراه سوءنیت و ذینفع بودن در تصاحب وجوه حاصل از فروش قبور بستر فساد و تضییع حقوق بیت المال را فراهم کرده بودند پرونده قضایی تشکیل شده است.

روح الله احمدی از وجود ۳۵۷ شاکی خصوصی علاوه بر شهرداری نظرآباد در این پرونده خبر داد و با تشریح فرایند پیچیده تحقیقات فنی، اطلاعاتی و استعلامات بانکی در این پرونده افزود : اقدامات متهمان علاوه بر اختلاس، جعل و استفاده از سند مجعول، کلاهبرداری و تضییع حقوق بیت المال واجد عناوین مجرمانه دیگری نیز است. 

احمدی گفت: کم کردن عرض قبور واگذارشده، پیش فروش بدون مجوز قبور توسط معاون خدمات شهری و مسئولان خدمات شهری، پیش فروش بیش از ظرفیت قبور در آرامگاه، دوطبقه نمودن قبور بدون مجوز قانونی و فروش غیرقانونی طبقه اضافه شده و فروش عمده قبور به برخی از پرسنل شهرداری از دیگر اقدامات مجرمانه متهمان است.

وی افزود : در این پرونده حدود ۲/۵ میلیارد ریال اختلاس و ۱۵میلیارد ریال تضییع بیت المال انجام شده که برای ۵ نفر از کارکنان شهرداری نظرآباد کیفرخواست صادر و جهت رسیدگی و صدور حکم به یکی از شعب دادگاه کیفری دو شهرستان نظرآباد ارجاع شد.

نظر شما:

security code