هشدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان؛

اگر در رشت زلزله ای رخ دهد، برای اسکان 100هزار نفر هم امکانات نداریم


۱۴۰۰/۱۱/۱۳ - ۱۹:۲۸ | کد خبر: ۱۸۵۹۸ چاپ

از آنجایی که رشت دست کم دارای ۱۶ نقطه حاشیه نشین است که اکثرا در خانه‌های نسقی و غیراستاندارد ساکن هستند این هشدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان بیش از قبل واجد توجه است. چون ساختمان بدون شناسنامه یعنی آنکه طبق معیارهای مهندسی و مقابله با حوادثی مانند زلزله ساخته نشده است

اگر در رشت زلزله ای رخ دهد، برای اسکان 100هزار نفر هم امکانات نداریم
اختصاصی کلانشهر- سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با حضور در جلسه امروز چهارشنبه 13 بهمن ماه 1400 شورای شهر رشت گفت:هلال احمر در رشت ۱۶ شعبه دارد اما این نهاد در کلانشهر رشت با چالش جمعیت بالا و امکانات کم مواجه است.

غلامی افزود: چون در مرکز استان گیلان، علاوه بر جمعیت ساکن، شاهد جمعیت شناور بویژه در اواخر هفته هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ادامه داد: داروخانه هلال احمر رشت در وضعیت خوبی قرار ندارد و شعبه چهارراه میکاییل هم واگذار شده است.

او تصریح کرد: من نگاه امدادی دارم و اعلام می‌کنم اگر زلزله‌ای در رشت رخ دهد، حتی برای اسکان صد هزار نفر هم امکانات نداریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود: باید برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای مجهز شدن رشت در مقابل بحران‌های احتمالی داشته باشیم.

غلامی گفت: از ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر باید در جهت رفع مشکلات شهر رشت بهره گرفت و ما برای این موضوع اعلام آمادگی می‌کنیم. او در پایان گفت:جمعیت هلال احمر یک بیل مکانیکی و لودر در اختیار دارد که می توانیم در قالب تفاهم نامه ای در اختیار شهرداری برای خدمات رسانی بهتر قرار دهیم.

به گزارش کلانشهر و طبق آمار شهرداری رشت، بیش از ۱۶۰هزار ملک در رشت فاقد شناسنامه ملکی هستند و موضوع نگران کننده اینکه به طور روزانه بر این تعداد افزوده می شود.

از آنجایی که رشت دست کم دارای ۱۶ نقطه حاشیه نشین است که اکثرا در خانه‌های نسقی و غیراستاندارد ساکن هستند این هشدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان بیش از قبل واجد توجه است. چون ساختمان بدون شناسنامه یعنی آنکه طبق معیارهای مهندسی و مقابله با حوادثی مانند زلزله ساخته نشده است.