توصیه امام جمعه رشت به مسئولان برای انتخاب مدیران جوان؛

مدیران ۴۰ ساله به بالا انتخاب نکنید


۱۴۰۰/۱۱/۱۵ - ۱۹:۳۳ | کد خبر: ۱۸۶۳۹ چاپ

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه به تمام فرمانداران توصیه می‌کنم معاون خود را جوان انتخاب کنند به رجال سیاسی هم توصیه می‌کنم در انتصابات دخالت نکنند، گفت: می‌توان تصمیم‌ساز بود اما نباید تصمیم‌گیری کرد تأکید می‌کنم که جوان انتخاب کنید.

مدیران ۴۰ ساله به بالا انتخاب نکنید
کلانشهر- به گزارش فارس، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با اشاره به نوزدهم بهمن ۱۳۵۷ سالروز تاریخی  پیوست هوانیروز به ملت و امام خمینی ره اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی (ره) نظام پوسیده شاهنشاهی را فروریخت و جوانان این مرزوبوم در حماسه‌های مختلف از این مرز پر گوهر دفاع کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای پیام گام دوم انقلاب امید و اعتماد به جوانان است، گفت: دشمن در طول عمر انقلاب پرافتخار اسلامی ایران تلاش کرد تا با توطئه‌های مختلف ایران را نابود کند اما به فضل الهی، هدایت رهبری  و بصیرت مردم سربلند ایران اسلامی دشمن در همه توطئه‌ها شکست‌خورده و عقب‌نشینی کرده است.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه دشمن تلاش می‌کند که با جنگ اراده‌ها بتواند بر ملت سربلند ایران اسلامی  فائق بیاید، افزود: دشمن  تلاش کرده است تا مردم را از آئین، فرهنگ، دین، خدا و قرآن دور کند اما دشمن بداند که فرزندان این مرزوبوم توطئه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

فلاحتی با گلایه از گرانی‌های موجود که علاوه بر اقلام کلان اقلام خرد را نیز شامل شده و مردم را به‌زحمت انداخته است، بیان کرد: اگرچه همه می‌دانند که همه گرانی‌ها یک‌شبه و یک‌روزه به وجود نیامده و عقبه‌ای دارد که باید برطرف گردد و دولت در تلاش است اما انتظار می‌رود در وهله اول قیمت‌ها ثابت نگه داشته شود و افزایشی نباشد.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر لزوم افزایش دستمزد کارگران و اشاره به گله رهبری از برخی فعالان اقتصادی در دیدار اخیر خود با آنان، خاطرنشان کرد:  دیده می‌شود که آثار اقتصادی، محصول تکیه مسئولین وقت به متغیرهای خارجی، بی‌مهری به اقتصاد مقاومتی و عدم هماهنگی میان قوا در گذشته بوده است، لذا انتظار می‌رود دولت و وزرا با اشراف به این موضوع که عدم هماهنگی مردم را متضرر می‌کند، با هماهنگی لازم در پی رفع مشکلات مردم باشند.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به گیلان و آثار این سفر برای استان تصریح کرد: این سفر سفر خوبی بود که تخصیص‌های قابل‌توجهی برای  گیلان در نظر گرفتند به‌عنوان‌مثال در حوزه کشاورزی، برنج، نوغان زیتون و آبخیزداری هزار و ۶۰۰ میلیارد دولت تخصیص اعتبار داشته است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار دولت برای فاضلاب رشت، دو رودخانه، پسماند که قرار است تا پایان سال ۱۴۰۱ رودخانه شرایط مطلوبی را حداقل به‌اندازه 20 سال گذشته داشته باشد، گفت: انتظار می‌رود که با  این اعتبارات مشکلات هرچه سریع‌تر برطرف شود.

فلاحتی با اشاره به اینکه دو هزار میلیارد برای راه‌ها، پل‌ها به‌ویژه بخش ناتمام رودبار و همچنین رشت به انزلی در نظر گرفته است، افزود: ۱۲۰ میلیارد برای پسماند، هزار میلیارد برای بیمارستان، نیز در نظر گرفته شده است.

وی خطاب به مسؤولان استانی به‌ویژه فرمانداران گفت: معاونانتان را از جوانان انتخاب کنید، بدانید  اصحاب فتنه خط قرمز ما هستند کسانی که در سال ۸۸ مسجد و قرآن آتش زدند جایی در بین مردم نخواهند داشت‌.

فلاحتی با بیان اینکه به تمام فرمانداران توصیه می‌کنم معاون خود را جوان انتخاب کنند به رجال سیاسی هم توصیه می‌کنم در انتصابات دخالت نکنند، افزود: می‌توان تصمیم‌ساز بود اما نباید تصمیم‌گیری کرد تأکید می‌کنم که جوان انتخاب کنید و تا می‌توانید از ۴۰ سال به بالا انتخاب نکنید.