رونق تولید با مصرف کالای داخلی و مبارزه با کالای قاچاق محقق می شود

فرماندار لاهیجان گفت: مردم با مصرف کالای داخلی و مسئولان با مبارزه با کالای قاچاق می توانند به رونق تولید و به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر وبه نقل از ایسنا، سید اسماعیل میرعضنفری در جمع مدیران شهرستان لاهیجان، اقتصاد را یکی از دغدغه های جدی جامعه دانست و اظهار کرد: موضوع معیشت مردم و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه از اهدافی است که دولت پیگیری آن را برای خود تکلیف می داند.

وی با تاکید بر لزوم رفع موانع تولید، افزود: سال 98 با ابتکار مقام معظم رهبری تحت عنوان «رونق تولید» نامگذاری شده و لذا تبیین سیاست های کلی شعار سال و هدفگذاری اجرایی دولت در دستور کار مدیران برای سال جاری قرار بگیرد.

فرماندار لاهیجان خاطرنشان کرد: همه باید برای تحقق این هدف تلاش کنند و در مسیر برطرف کردن موانع تولید قدم برداریم. در واقع مردم با مصرف کالای داخلی و مسئولان با مبارزه با کالای قاچاق می توانند به رونق تولید و به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد کمک کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اقتصاد در تمام امور جامعه تاثیرگذار است، تصریح کرد: جنگ اقتصادی پیش رو از هشت سال دفاع مقدس نیز سخت تر و سنگین تر است، زیرا اقتصاد رابطه مستقیم با زندگی مردم دارد و ما مسئولان وظیفه داریم تلاش کنیم مشکلاتی که جامعه با آن دست به گریبان است را به سرانجام مناسبی برسانیم و پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: صداهایی که از مردم به گوش می رسد واقعی و به حق است که باید پاسخگویی به موقع و مناسب در برابر آن وجود داشته باشد.

میرغضنفری با اشاره به وقوع سیل در تعدادی از استانها همزمان با آغاز سال جدید، عنوان کرد: جاری شدن سیل در تمام دنیا امری طبیعی است، اما حوادث پس از سیل باید مدیریت شود. متاسفانه دشمنان داخلی و خارجی انقلاب که همواره درصدد ضربه زدن به کشور و نظام هستند، در تلاشند تا مسئولان را بی توجه و ناکارآمد در مقابل رسیدگی به امور مردم سیل زده نشان دهند.

وی وسعت سیل را بسیار زیاد و امکانات امدادرسانی دولت را محدود دانست و گفت: همه ارکان نظام عم از دولت و مجلس و دستگاه قضا و مردم و ارتش و سپاه و سمن ها دست به دست هم داده اند تا مشکلات مردم حل شود. مردم نیز با صبوری کردن نقشه های  دشمنان را نقش بر آب کردند.

فرماندار لاهیجان از همه اقشار مردم به ویژه بازاریان و اصناف در اهدای کمک های خیرخواهانه به مناطق سیل زده تشکر کرد و یادآور شد: در شهرستان لاهیجان کمک های خوبی برای مردم مناطق سیل زده جمع آوری شد و اولین محموله در استان گیلان نیز از این شهرستان به مناطق سیل زده اعزام گشت.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از پنج میلیارد ریال اعم از کمک های نقدی و غیر نقدی مردم شهرستان لاهیجان جمع آوری و به مناطق سیل زده ارسال شده است، تاکید کرد: کمک ها همچنان ادامه خواهد داشت.

نماینده دولت در لاهیجان به بدعهدی های آمریکا نسبت به مردم ایران اشاره کرد و افزود: قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی از سوی دولت آمریکا در راستای بدعهدی ها و دشمنی های استکبار جهانی علیه مردم ایران است. در واقع آمریکا به دنبال جبران عملکرد ضعیف خود در خروج از برجام و رفع انزوای سیاسی اش است.

میرغضنفری با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین ارکان نظام و نیروهای مسلح ایران است، یادآور شد: نفوذ جمهوری اسلامی در خاورمیانه که به واسطه اقتدار نیروهای مسلح ایران ایجاد شده، برای دشمن نگران کننده است لذا آمریکا برای خوش رقصی رژیم غاصب صهیونیستی به چنین اقدامی علیه سپاه دست زد.

وی با اشاره به ناکامی آمریکا در تروریست خواندن سپاه پاسداران، گفت: امروز شاهد موضع گیری های وحدت آفرینی از سوی مردم و مسئولان ارشد نظام هستیم که حاوی پیام برای دشمنان داخلی و خارجی است.

فرماندار لاهیجان در ادامه به دغدغه های چایکاران پرداخت و اضافه کرد: اقداماتی از سوی مجمع نمایندگان استان گیلان و استانداری درباره قیمت برگ سبز چای در حال انجام است و سعی می کنیم این موضوع به سرانجام مطلوب برسد.

نظر شما:

security code