رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان:

بازگشایی مدارس بزرگ ترین خطای وزیر آموزش و پرورش/تا سه هفته آینده در گیر پیک ششم هستیم


۱۴۰۰/۱۱/۱۶ - ۱۶:۱۱ | کد خبر: ۱۸۶۵۷ چاپ

در صورت تزریق واکسن به این گروه سنی حداقل 45 روز زمان برای ایجاد ایمنی لازم است و راه مقابله برای پیک ششم نخواهد بود، بنابر این باید از رفت و آمد دانش آموزان به مدارس جلوگیری شود. 

بازگشایی مدارس بزرگ ترین خطای وزیر آموزش و پرورش/تا سه هفته آینده در گیر پیک ششم هستیم
کلانشهر- رئیس مرکز فوق تخصصی کودکان حضرت امام حسین(ع) کفت: بازگشایی مدارس بزرگ ترین خطای وزیر آموزش و پرورش و تشبیه امیکرون به سرماخوردگی ساده بود.

مهرداد معمارزاده اظهار داشت: در حال حاضر تمام ظرفیت بیمارستان تخصصی کودکان اصفهان در گیر بیمار است و روزانه 220 کودک مبتلا به کرونا به بیمارستان مراجعه و به صورت سرپایی معاینه و مداوا می شوند.

وی ادامه داد تقریبا 60 نفر مبتلا به کرونا با سویه امیکرون در بخش اطفال، اورژانس و آی سی یو بستری هستند و روزانه حدود 7 تا 10 مریض جدید نیز بستری می شوند.

رئیس مرکز تخصصی کودکان امام حسین(ع) با اشاره به تقسیم بیمارستان به دو بخش اضافه کرد: بیماران کرونایی از سایر بخش های بیمارستان جدا شده اند تا مشکلی برای سایر کودکان و نوزادان بستری ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: در اوج پیک ششم قرار داریم و اگر مردم با رعایت پروتکل ها ما را همراهی کنند تا سه هفته دیگر این پیک را به سلامت به پایان می رسانیم؛ به همین خاطر از خانواده ها تقاضا داریم از رفت و آمد به مراکز شلوغ و پرجمعیت و حضور فرزندانشان در مراسم و جشن های تولد و مدارس جدا خودداری کنند، چرا که بی توجی به پروتکل های بهداشتی سبب طولانی تر شدن پیک ششم و ایجاد مشکلات بیشتر برای مبتلایان، کارد درمان و سایر افراد جامعه می شود.

 
معمار زاده با بیان اینکه بزرگ ترین خطای وزیر آموزش و پرورش بازگشایی مدارس بود تصریح کرد: دانش آموزان به ویژه در گروه سنی 5 تا 12 سال به دلیل عدم دریافت واکسن، جامعه خطر پذیری هستند و بازگشایی مدارس برای آن ها خطر آفرین بود.

وی یادآور شد: در صورت تزریق واکسن به این گروه سنی حداقل  45 روز زمان برای ایجاد ایمنی لازم است و راه مقابله برای پیک ششم نخواهد بود، بنابر این باید از رفت و آمد دانش آموزان به مدارس جلوگیری شود.

رئیس مرکز فوق تخصصی کودکان حضرت امام حسین(ع) کفت: در صورتی می توان بازگشایی مدارس را داشته باشیم که کلاس ها با یک سوم ظرفیت به همراه تهویه هوا و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی دانش آموزان و اولیا مدارس روبرو باشیم که با شرایط موجود این امر در کشور ما امکان پذیر نیست.

وی تاکید کرد: سویه امیکرون یک سرماخوردگی ساده نیست و ممکن است برخی از بچه ها و مبتلایان به سندروم دلتا مبتلا شوند که عوارض زیادی از جمله بیماریهای مغزی، کلیه و کبد ایجاد می کند که احتمال دارد تا سال ها عوارض آن در بدن باقی بماند. این درحالی است که مرتب در خبرها اعلام می کنند امیکرون مثل سرماخوردگی ساده است و این موضوع اصلا صحت ندارد.