در پی شکایت خانم جوانی مبنی بر ایجاد مزاحمت و ارسال پیام‌های نامناسب و توهین‌آمیز در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت

بازداشت مرد 45 ساله به جرم مزاحمت اینستاگرامی برای یک زن در رشت
کلانشهر- رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به مزاحمت برای خانم جوانی کرده بود، خبر داد.

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر در تشریح این خبر گفت:در پی شکایت خانم جوانی مبنی بر ایجاد مزاحمت و ارسال پیام‌های نامناسب و توهین‌آمیز در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود:کارشناسان پلیس فتا با انجام یک‌سری اقدامات فنی- تخصصی و بررسی‌های ادله موجود، گرداننده صفحه اینستاگرامی موردنظر را شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضایی، متهم ۴۵ ساله‌ی پرونده، در منزلش واقع در شهرستان رشت دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازجویی‌های اولیه متهم پس از مواجه با دلایل، مستندات پرونده به ناچار لب به اعتراف گشود و هدف خود را از این عمل مجرمانه سرگرمی بیان نمود که در نهایت پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

سرهنگ نقی‌مهر یادآور شد: ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی از مصادیق جرم محسوب شده و با خاطیان در اینگونه جرائم به شدت برخورد می‌شود، لذا شهروندان در فضای مجازی نسبت به حفظ حریم خصوصی سایر افراد اهتمام ویژه داشته باشند.

رئیس پلیس فتای گیلان در توصیه‌ای به شهروندان و مردم خاطرنشان کرد: هشدارهای پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع‌رسانی کنند.

نظر شما:

security code