واکنش پلیس به انتقاد از نحوه اطلاع رسانی بازداشت مدیر گمرک گیلان؛

پلیس اسیر جوسازی رسانه ای نمی شود/ فرد بازداشت شده رئیس حقوقی گمرکات گیلان است


۱۴۰۰/۱۱/۱۸ - ۱۸:۲۰ | کد خبر: ۱۸۷۰۳ چاپ

 با تحقیقات پلیس و بررسی اسناد و مدارک موجود، صحت موضوع و اخذ رشوه ۱۶ میلیارد ریالی توسط متهم ۵۱ ساله تایید و این فرد با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد

پلیس اسیر جوسازی  رسانه ای نمی شود/ فرد بازداشت شده رئیس حقوقی گمرکات گیلان است
 بعد از آنکه روز گذشته سرهنگ حسین حسن پور جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان از بازداشت یک مدیر ارشد گمرک گیلان به دلیل رشوه خبر داد(اینجا بخوانید) امروز ابوالقاسم یوسفی نژاد، ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی پلیس اقتصادی گفت: متاسفانه نحوه خبررسانی پلیس امنیت اقتصای صحیح نبود و اطلاعات نادرستی به رسانه‌ها داده شده است.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی اضافه کرد: فرد بازداشت شده از مدیران ارشد گمرک نیست و رئیس یکی از واحد‌های زیر مجموعه اداره کل گمرک انزلی است.

پس از انتشار این گفت وگو، بار دیگر سرهنگ حسین حسن پور جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان در خصوص انتشار خبر دستگیری یکی از مدیران ارشد گمرک گیلان توسط پلیس امنیت اقتصادی و واکنش ناظر گمرکات استان گفت: پلیس برای برخورد با مفاسد اقتصادی مصمم بوده و اسیر برخی جوسازی‌های رسانه‌ای نمی‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان در این گفت وگو به سمت فرد بازداشت شده هم اشاره کرد و گفت: اخذ رشوه ۱۶ میلیارد ریالی علت دستگیری «رئیس حقوقی گمرکات استان گیلان» بوده است.

حسن پور توضیح داد: در پی ارجاع یک فقره پرونده قضائی با موضوع اخذ رشوه توسط یکی از مسئولان گمرک استان به پلیس، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با تحقیقات پلیس و بررسی اسناد و مدارک موجود، صحت موضوع و اخذ رشوه توسط متهم ۵۱ ساله محرز شد، افزود: طی هماهنگی‌های به عمل آمده با مرجع قضائی، رئیس حقوقی گمرکات استان گیلان به اتهام اخذ رشوه ۱۶ میلیارد ریالی دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

به گزارش کلانشهر، گیلان دارای سه گمرک مرزی آستارا، گمرک انزلی و گمرک منطقه آزاد انزلی است.