این سبک اطلاعرسانی، مخاطب را به یاد رفتار و گفتار بعضی مشاوران املاک میاندازد وقتی بین آدرسی که شفاهی به متقاضی اعلام میکنند تا مسیری که فرد برای دیدن خانه یا زمین باید برود کیلومترها فاصله است.
به طور مثال این دو خبر منتشر شده در خبرگزاری خبرآنلاین طی روزهای اخیر باعث تعجب مخاطب میشود.
«مسکن مهرهای شهرهای ساحلی چند قیمت خوردند؟»
در متن، قیمت بازار مسکن مهر در چند شهر بررسی شده از جمله پردیس و رباط کریم که در محدوده تهران قرار دارند و پرند در البرز که کیلومترها از دریای شمال و جنوب ایران فاصله دارند.
مسکن مهر رشت هم در کنار همین شهرهای به ظاهر ساحلی قرار گرفته در حالی که نه فقط ساختمانهای مسکن مهر رشت که از مرکز رشت تا اولین ساحل دریای کاسپین در زیباکنار و یا منطقه آزاد انزلی حدود ۴۰ کیلومتر فاصله است.
در خبر دیگری که باز هم به مسکن مربوط است با چنین تیتری مواجه میشویم:
«هزینه خرید ویلا در حومه شهر تهران چقدر است؟ »
از نظر خبرنگار این خبرگزاری، که تلاش کرده است میانگین قیمت ویلا در مناطق اطراف تهران را بررسی کند، چالوس هم به استان تهران الحاق شده! در حالی که اساساً چالوس در استان مازندران قرار دارد و ۲۰۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد.
اینکه در پایان هفته هزاران ساکن تهران، تعطیلاتشان را در چالوس و دیگر شهرهای مازندران میگذرانند به نظر نمیآید که دلیل مناسبی برای تغییر مرزهای جغرافیایی دو استان و الحاق چالوس به تهران باشد. همانطور که نباید برای جلب توجه مخاطب کم اطلاع، آدرس مسکن مهر رشت را از بلوار لاکان این شهر به جوار ساحل دریای کاسپین منتقل کرد.
این سبک اطلاعرسانی، مخاطب را به یاد رفتار و گفتار بعضی مشاوران املاک میاندازد وقتی بین آدرسی که شفاهی به متقاضی اعلام میکنند تا مسیری که فرد برای دیدن خانه یا زمین باید برود کیلومترها فاصله است.
نظر شما: