نگاهی به انتصابات مدیریتی اسدالله عباسی؛

استاندار به جوانان و رشتی ها اعتقادی ندارد؟


۱۴۰۰/۱۱/۲۱ - ۱۱:۵۹ | کد خبر: ۱۸۷۷۷ چاپ

رودسر و املش با دارا بودن کمتر از ۸ درصد جمعیت استان،سهم زیادی در انتصابات اسدالله عباسی دارند.

استاندار به جوانان و رشتی ها اعتقادی ندارد؟
کلانشهر - «با روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی، انتظار می‌رفت که طبق منویات رهبری و آنچه در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است، استفاده از ظرفیت ویژه جوانان در پست‌های مدیریتی افزایش یابد اما آنچه در گیلان شاهدش هستیم، خلاف این امر است.»

گیل خبر با این مقدمه نوشت:به نظر می‌رسد اسدالله عباسی، استاندار گیلان که دهه چهارم مدیریتی خود را تجربه می‌کند، اعتقادی به استفاده از جوانان و نسل جدید مدیران ندارد، به گونه‌ای که میانگین سنی فرمانداران و مدیران کل استان گیلان به بیش از ۵۲ سال می‌رسد.

تجربه سالیان اخیر به خوبی نشان می‌دهد که استفاده از مدیرانِ کهنسالِ بی‌رمق و بی‌انگیزه در سطوح مدیریتی استان، تا چه اندازه می‌تواند آسیب‌زا بوده و موجب عقب‌افتادگی گیلان در حوزه‌های مختلف شود.

آنچه مردم و حامیان آیت‌الله رئیسی در گیلان انتظار دارند آن است که بانیان وضع موجود، از صحنه مدیریتی استان کنار روند، اما شاهدیم که همان افراد و همان نسل، بار دیگر بر صندلی‌های مدیریتی تکیه زده و حتی گاهی ارتقای رتبه می‌یابند!

اگر به راستی عباسی به دنبال چابک‌سازی بدنه مدیریتی استان است، انتظار می‌رود تغییرات مهمی در فرایند انتصابات خود در راستای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت جوانان و نخبگان، ایجاد نماید.

نکته دوم در انتصابات عباسی، بی توجهی به ظرفیت مدیران رشتی است.
شهرستان رشت که با داشتن حدود یک میلیون جمعیت، قریب به ۴۰ درصد جمعیت استان گیلان را در اختیار دارد، سهم بسیار پایینی در انتصابات اسدالله عباسی دارد.
نکته قابل توجه آن است که رودسر و املش با دارا بودن کمتر از ۸ درصد جمعیت استان، سهم زیادی در انتصابات اسدالله عباسی دارند.
مدیران کل دفتر و حراست استانداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی،میراث فرهنگی وگردشگری،جهادکشاورزی ،فرمانداربندرانزلی و... نمونه‌هایی از حضور پررنگ مدیران این دو شهرستان در انتصابات استاندار گیلان هستند.

انتصابات عباسی نشان می‌دهد که گویا وی فراموش کرده است که دوران نمایندگی‌اش در مجلس شورای اسلامی از شهرستان‌های رودسر و املش به پایان رسیده و او اینک «استاندار گیلان» است و باید از ظرفیت تمام مدیران شهرستان‌های استان بهره گیرد و نه یک یا دو شهرستان خاص!

برخی اعتقاد دارند اسدالله عباسی نیم‌نگاهی به انتخابات آتی مجلس داشته و این انتصابات نیز در همان راستا است اما عده‌ای نیز معتقدند عباسی صرفا اعتقاد بیشتری به مدیران رودسری و املشی دارد!

انتصاب فردی در حوزه‌ای حساس و صیانتی بدون یک روز سابقه فعالیت در این حوزه، عدم ارتباط تخصص وی با حوزه مدیریت و استفاده از مدیری که بیش از ۱۰ سال از آخرین سمت مدیریتی وی می‌گذرد، از دیگر اقدامات پرحرف و حدیث عباسی در انتصاب مدیران استان گیلان است.

در حالی که این روزها آتش انتقادات از عملکرد و انتصابات عباسی چه از جانب مردم و منتقدان و چه حتی از جانب حامیان سیاسی وی افزایش یافته، باید دید که آیا در روزهای آتی و انتصابات بعدی تغییر مثبتی در فرایند انتصابات استاندار گیلان ایجاد خواهد شد یا خیر؟