پیش بینی هواشناسی؛

باران و برف به گیلان باز می گردد


۱۴۰۰/۱۱/۲۱ - ۱۷:۰۵ | کد خبر: ۱۸۷۸۵ چاپ

هواشناسی گیلان پیش‌بینی کرد که مردم استان از امروز پنجشنبه تا بامداد شنبه پیش‌رو آسمانی بارانی و در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف همراه با کاهش دما را تجربه می‌کنند.

باران و برف به گیلان باز می گردد

کلانشهر: براساس جدول پیش‌بینی هواشناسی گیلان از امروز پنجشنبه تا شنبه بارندگی، در بعضی نقاط وزش باد شدید و کاهش محسوس دما برای تمامی مناطق استان گیلان در پیش است. 

 

دما هوا نیز که امروز در برخی مناطق به ۱۵ درجه سانتی‌گراد می رسد، برای روزهای آینده کاهش چهار تا هشت درجه‌ای را تجربه خواهد کرد و در مناطق جلگه‌ای به حدود پنج درجه می‌رسد.

 

همچنین دمای رشت نیز از ۱۴ درجه امروز پنجشنبه روز جمعه به ۹ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. دمای هوا در دیلمان نیز برای بامئداد روز جمعه به منفی یک درجه می‌رسد که سردترین ایستگاه هواشناسی استان خواهد بود.

 

آبگرفتگی، احتمال لغزش و رانش ، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای بویژه در محورهای کوهستانی، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و سازه‌ها از مخاطرات پیش‌بینی شده طی مدت فعالیت این سامانه بارشی سرد در استان است.

 

هواشناسی گیلان با صدور هشدار زرد که به معنای احتمال وقوع خسارت یا خسارت نقطه ایاست، بر احتیاط در ترددهای جاده‌های و عدم استقرار وسایل نقلیه در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و محکم کردن سازه‌های موقت توصیه کرد.

نظر شما:

security code