افتتاح باغ ژاپنی با حضور سفیر ژاپن در رشت


۱۴۰۰/۱۱/۲۱ - ۲۲:۳۷ | کد خبر: ۱۸۷۹۰ چاپ

باغ ژاپنی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر رشت و سفیر ژاپن در جهت رونق گردشگری و ارتقای فضای سبز به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع افتتاح شد.

افتتاح باغ ژاپنی با حضور سفیر ژاپن در رشت

کلانشهر: باغ ژاپنی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر رشت و سفیر ژاپن در جهت رونق گردشگری و ارتقای فضای سبز به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع افتتاح شد.

سفیر ژاپن در ایران در حاشیه افتتاح این باغ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه نخستین پارک ژاپنی در منطقه بود و یقینا چون پیش از این تجربه‌ای در این زمینه وجود نداشت با مشکلاتی مواجه بودید. 

 

هیرویاسو کوبایاشی با قدر دانی از همراهی اعضای شورا و شهرداری رشت در روند احداث این باغ افزود: باغ ژاپنی بسیار زیباست و این پروژه ترکیبی از باغ ژاپنی و ایرانی است و روح ایرانی در این باغ دیده می‌شود. 

 

وی با تاکید به حفظ و نگهداری باغ ژاپنی گفت: مهم‌ترین موضوع درباره باغ ژاپنی حفظ و نحوه نگهداری از آن است و از این بابت آمادگی خودمان را اعلام می‌کنیم. 

 

اعزام گروه اقتصادی ژاپن به منظور مطالعه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در مراسم افتتاح باغ ژاپنی در رشت خطاب به سفیر ژاپن اظهار کرد: مردمان رشت و گیلان افرادی میهمان نواز هستند و افتتاح باغ ژاپنی در رشت نشانه احترام مردمان این دیار نسبت به فرهنگ‌های مشترک است. 

 

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه شهر رشت دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری است افزود: یکی از ظرفیت‌های رشت تنوع غذایی کم نظیر آن است و از این رو رشت در سال ۹۴ به جمع شهرهای خلاق خوراک یونسکو پیوست. 

 

وی به اقلیم بسیار مناسب رشت اشاره کرد و گفت: رشت یک شهر توریستی است و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در این شهر مهیا است و به نمایندگی از مجموعه پارلمان محلی رشت آمادگی خودمان را به منظور پذیرش مشارکت سرمایه گذاران خارجی اعلام می‌کنیم و از سفیر ژاپن به عنوان نماینده این کشور در ایران می‌خواهیم که گروه اقتصادی ژاپن را به منظور مطالعه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری رشت با هدف مشارکت در این حوزه به این شهر اعزام کنند.