مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان:

گیلان جز 5 استان حادثه خیز کشور است


۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۱۴:۱۵ | کد خبر: ۱۸۸ چاپ
گیلان جز 5 استان حادثه خیز کشور است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، گیلان را جز 5 استان حادثه خیز کشور عنوان کرد و افزود: سیل و زلزله از بحران‌های طبیعی مورد تهدید در این استان است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، اسلامی در کارگاه آموزشی فرماندهی عملیات در مدیریت بحران در سالن اجتماعات انصاری استانداری گیلان، تلفات انسانی را یکی از خسارت‌های جبران ناپذیر بحران‌ها عنوان کرد و گفت: در حوزه عمرانی نیز لازم است با ارتقا در ساخت و سازها ضمن جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، از فشارهای اقتصادی ناشی از بلایایی طبیعی بکاهیم.

اسلامی، گیلان را جز 5 استان اول حادثه خیز کشور عنوان کرد و افزود: سیل و زلزله از بحران‌های طبیعی مورد تهدید در این استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، با بیان اینکه گیلان بر روی اطلس زلزله قرار دارد، گفت: اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از بلایایی طبیعی باید پیش از وقوع مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به درپیش بودن فصل سرما و برودت هوای سرد یادآور شد: با سپردن کارها به مسؤلان و مدیریت به موقع می‌توانیم از بحران‌ها عبور کنیم.

اسلامی با بیان اینکه براساس آمارها 86 درصد اتفاقاتی که در جهان اتفاق می‌افتد مربوط به کشورهای آسیایی است، یادآور شد: زلزله، طوفان و سیل از عمده‌ترین بلایایی طبیعی در کشورهای آسیایی است.

وی مهاجرت جوانان از روستاها به شهرها را یکی از بحران‌ها عنوان کرد و گفت: کنترل جمعیت روستائیان باید در دستور کار مسؤلان قرار گیرد زیرا این ازدیاد جمعیت موجب ایجاد بحران‌ها در شهرها خواهد شد.

اسلامی خاطرنشان کرد: براساس آمارها اگر 70 درصد جمعیت کشوری به شهرنشینی روی آورد آن کشور دچار بحران خواهد شد.