پروفسور اردکانی با انتقاد از بی دقتی های سازمان هواشناسی:

اسفند «دیوانه» در راه است/کشاورزان مراقب محصولات خود باشند


۱۴۰۰/۱۱/۲۲ - ۱۵:۵۷ | کد خبر: ۱۸۸۰۴ چاپ

پروفسور حسین اردکانی پیشکسوت صنعت هواشناسی گفت: هواشناسی بی‌دقتی و ضعف مدیریتی دارد و از اطلاعات موجود هواشناسی در سطح جهان به درستی نمی‌توانند استفاده کنند و لازم است برای حداقل 2 هفته آینده بتوانند پیش بینی‌های صحیح ارائه دهند

اسفند «دیوانه» در راه است/کشاورزان مراقب محصولات خود باشند
کلانشهر - پیشکسوت صنعت هواشناسی کشور از ورود موج تازه هوای سرد به کشور در اوایل اسفند خبر داد و با درخواست از کشاورزان برای این که مراقب محصولات خود باشند، اسفند ماه را به دلیل شرایط متغیر دمایی دیوانه خواند.

پروفسور حسین اردکانی پیشکسوت صنعت هواشناسی اظهار داشت: بین 29 بهمن ماه تا 4 اسفند موج هوای سرد در کشور حاکم خواهد شد، به طوری که می تواند به محصولات کشاورزان لطمه وارد کند.

وی افزود: این موج هوای سرد بیشتر از همه در شمال شرق کشور و خراسان ها و در مراحل بعدی سیستان و بلوچستان احساس می شود، سپس مرکز کشور و تهران و در آخر شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما بیشترین سرما در خراسان و شمال شرق کشور وجود خواهد داشت.

این کارشناس صنعت هواشناسی کشور ادامه داد: اسفند ماه  دو جبهه هوای گرم و دو جبهه هوای سرد داریم که من نام اسفند دیوانه را برای این رویداد گذاشته‌ام.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان هواشناسی تصریح کرد: سازمان هواشناسی با این همه پرسنل نمی‌تواند به موقع  اطلاعات دقیق را در اختیار کشاورزان قرار دهد و هشدار های لازم را به آنها بدهد.

اردکانی گفت: هواشناسی بی‌دقتی و ضعف مدیریتی دارد و از اطلاعات موجود هواشناسی در سطح جهان به درستی نمی‌توانند استفاده کنند و لازم است برای حداقل 2 هفته آینده بتوانند پیش بینی‌های صحیح ارائه دهند.

 

نظر شما:

security code