رویدادهایی که شما را شگفت زده می کنند؛

مردی که از برهوت،جنگل ساخت و غاز هایی که مرزبانند!


۱۴۰۰/۱۱/۲۵ - ۰۸:۰۱ | کد خبر: ۱۸۸۷۳ چاپ

حکمت‌کایا  تا به حال توانسته رکورد کاشت 25میلیون نهال را به نام خود ثبت کند 

مردی که از برهوت،جنگل ساخت و غاز هایی که مرزبانند!
کلانشهر - یک مهندس بازنشسته کشاورزی در ترکیه از سال1978 میلادی تا به حال مشغول کاشت نهال است.او تا به حال با کاشت 25میلیون نهال توانسته است از برهوتی در اطراف شهر سینوپ ترکیه یک جنگل خلق کند.

او که حکمت‌کایا نام دارد با بسیج  چندین متخصص و نیروهای مردمی حتی هنگامی که در سال2002 میلادی بازنشست شد دست از کار نکشید. حکمت‌کایا که تا به حال توانسته رکورد کاشت 25میلیون نهال را در این منطقه به نام خود ثبت کند در این‌باره می‌گوید: این منطقه برای داشتن جنگلی که سلامت محیط‌زیست  را تامین کند به 30میلیون نهال نیاز دارد. بنابراین هنگامی جشن می‌گیریم که 5میلیون نهال دیگر هم به این زمین‌ها هدیه دهیم.

حکمت‌کایا در برزیل هم رقیبی به نام سباستیائو سالگادو دارد که بیش از 20سال است در حال جنگل‌کاری است. هر چند در بعضی از کشور‌های دیگر هم جنگل‌کار‌های مشهوری وجود دارند اما شمار آنها که در این زمینه موفق و مداوم مانده‌اند، اندک است.

پایان شکارچی با برادرکشی

 اورگن: مردی در آمریکا که قصد داشت به یک خرس سیاه در پارک حیات‌وحش (گری Gray) شلیک کند با همان شلیک نخست برادرش را از پای در آورد. او پس از اینکه متوجه شلیک اشتباه خود شد، دومین گلوله را به قصد پایان این تراژدی به‌خود شلیک کرد. به گزارش اورگن‌لایو، ضارب پیش از شلیک به‌خود با پلیس تماس گرفته و جریان این تیراندازی را توضیح داده بود. در اورگن (یکی از ایالت‌های غربی آمریکا) بیش از 25هزار خرس سیاه زندگی می‌کنند.

خرس سیاه به لحاظ تعداد، پرشمارترین و کوچکترین گونه خرس قاره آمریکاست. به‌گفته کارشناسان حیات‌وحش از آنجا که این‌گونه از خرس‌ها تقریبا همه‌چیزخوار هستند گاهی برای پیدا کردن غذا به سکونت‌گاه‌های انسان‌ها نزدیک می‌شوند تا از پسماند‌های غذا تغذیه کنند. 

مرزبانی غاز‌ها در مرز چین

لونژو: مرزبان‌های چین در مرز این کشور با ویتنام برای جلوگیری از ورود مهاجر‌ان غیرقانونی به جای سگ از غاز‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش آدیتی‌سنترال، چین  با ویتنام 184کیلومتر مرز زمینی و 22کیلومتر مرز آبی دارد. این در حالی است که ورود مهاجر‌ان غیرقانونی یکی از عواملی است که می‌تواند کنترل کرونا را در چین به‌خطر اندازد. بنابراین مرزبانی چین برای بالابردن دقت رصد مرز‌هایش از غاز‌ها استفاده می‌کند. براساس تحقیقات، غاز‌ها حتی بیشتر از سگ‌ها  به غریبه‌ها و صدا‌های محیطی واکنش نشان می‌دهند.

بنابراین در مرز چین و ویتنام اکنون تمام ماموران گشتزنی را فقط به همراه 2 غاز می‌توان دید. لی‌فی یکی از مرزبانان چین می‌گوید: آنها با شنیدن کوچک‌ترین صدایی شروع به سر و صدا می‌کنند. بنابراین مابه‌ازای 400قلاده سگی که در اختیار داریم 500غاز وحشی به‌کار گرفته‌ایم تا بیشتر از مهاجران غیرقانونی جلوی ورود کرونا را به کشور بگیریم. به گفته پلیس چین قرار است به تعداد غاز‌های نگهبان این کشور افزوده شود. برای این منظور چندین مرکز تولید و آموزش غاز‌ نگهبان در شهر‌هایی مانند گوانژو و حتی پکن در حال بررسی است تا غاز‌های جای سگ ها را بگیرند.