سازمان امور دانشجویان، شرایط و مدارک دریافت ارز دانشجویی سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد که براساس آن متقاضیان می‌توانند از یکم اسفند ماه درخواست خود را ثبت کنند.

شرایط و مدارک دریافت ارز دانشجویی اعلام شد/ثبت نام از یکم اسفند

کلانشهر: سازمان امور دانشجویان با اعلام جزییات این شرایط اعلام کرد: با توجه به نامه مورخ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی، بدین‌وسیله به اطلاع تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل واجد شرایط دریافت ارز دانشجویی می‌رساند متقاضیان می‌توانند از یکم اسفند ۱۴۰۰ فرم‌های لازم به‌ همراه مدارک پیوست را تکمیل و در سامانه سجاد به آدرس https://portal.saorg.ir/ بارگذاری کنند.

 

براساس این گزارش،‌ سازمان امور دانشجویان فقط موظف به تایید وضعیت تحصیلی دانشجویان بوده، روند و ضوابط پرداخت ارز براساس بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی است و در ضمن تامین و پرداخت ارز دانشجویی اعم از مقرری و شهریه به نرخ بازار مندرج در سامانه معاملات الکترونیکی ارز (ETS) است.

 

به گزارش مفدا، مدارک مورد نیاز جهت دریافت ارز دانشجویی نیز شامل گواهی اشتغال به تحصیل ترم جاری با تایید سامانه میخک، فرم I۲۰ مختص دانشجویان کشور آمریکا به همراه گواهی اشتغال به تحصیل با تایید سامانه میخک، صرفا ویزا دانشجویی، آپلود صفحات ورود و خروج پاسپورت، معافیت تحصیلی مختص دانشجویان مذکر و آپلود دانشنامه یا لغو تعهد مقاطع قبل الزامی است.

 

سازمان امور دانشجویان از دانشجویان قبل از درخواست ارز در سامانه خواست به این موارد توجه کنند:

 

به مقطع کارشناسی، پیش دانشگاهی و سایر تحصیل در دوره‌های زبان ودوره هایی که منجر به اخذ مدرک تحصیلی دانشگاهی نمی‌شود و همچنین مقطع معادل، پذیرش دانشگاه، بورسیه محل تحصیل ارز تعلق نمی‌گیرد.

 

بین ترم‌های تحصیلی نباید فاصله باشد.

 

فقط به دانشجویانی ارز تعلق می‌گیرد که از کشور خارج شده و مشغول به تحصیل شده باشند.

 

هزینه پرداخت شده جهت درخواست ارز در سامانه مسترد نمی‌شود لطفا از درخواست خود مطمئن باشید.

نظر شما:

security code