آمار بیماران کرونایی گیلان همچنان بالا می رود؛

بستری ۶۴۱ بیمار کرونایی در گیلان/کودکان بالای 5سال واکسن بزنند


۱۴۰۰/۱۱/۲۶ - ۱۲:۲۵ | کد خبر: ۱۸۹۰۸ چاپ

افرادی که دز اول و دوم سینوفارم را دریافت کردند، برای دز سوم مجاز به تزریق سینوفارم، اسپایکوژن، پاستوکووک پلاس، رازی و آسترازنکا هستند و کسانی که نوبت اول و دوم واکسن برکت را دریافت کنند در نوبت سوم می توانند علاوه بر برکت، اسپایکوژن، پاستوکووک پلاس، رازی و آسترازنکا بزنند

بستری ۶۴۱ بیمار کرونایی در گیلان/کودکان بالای 5سال واکسن بزنند
کلانشهر - سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به بستری ۶۴۱ بیمار کرونایی، گفت: آمار بیماران کرونایی استان روند افزایشی دارد؛ این در حالی است که ۱۴ شهرستان ما قرمز و سه شهرستان نارنجی .

دکتر فردین مهرابیان، از بستری شدن ۱۶۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد:در حال حاضر ۶۴۱ بیمار کرونایی بستری داریم و ۹۴ نفر بدحال هستند.

وی با بیان اینکه آمار بیماران کرونایی استان روند افزایشی دارد، تصریح کرد: ماهیت ویروس امیکرون سرایت پذیری بسیار بالای آن است و لذا باید از ماسک و وسائل حفاظت فردی استفاده کنیم و عادی انگاری را کنار بگذاریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سویه امیکرون را موجب ابتلای کودکان دانست و تصریح کرد: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت افراد پنج سال به بالا می توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون یکی از دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک را دریافت کنند.

واکسن مناسب دز سوم چیست؟ 

مهرابیان در پاسخ به این سوال «که آیا امکان تغییر واکسن در دز سوم وجود دارد؟»، گفت: افرادی که دز اول و دوم سینوفارم را دریافت کردند، برای دز سوم مجاز به تزریق سینوفارم، اسپایکوژن، پاستوکووک پلاس، رازی و آسترازنکا هستند.

وی ادامه داد: افرادی که نوبت اول و دوم واکسن برکت را دریافت کنند در نوبت سوم می توانند علاوه بر برکت، اسپایکوژن، پاستوکووک پلاس، رازی و آسترازنکا بزنند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، دز سوم پاستوکووک را یکی از واکسن ها پاستوکووک پلاس، اسپایکوژن و رازی دانست و بیان کرد: اسپایکوژن، پاستوکووک پلاس، رازی و آسترازنکا نیز مناسب افرادی است که دو دز اول و دوم را بهارات تزریق کردند.

وی با بیان اینکه دز سوم اسپوتنیک می تواند اسپوتنیک لایت، اسپایکوژن، پاستوکووک پلاس و آسترازنکا باشد، عنوان کرد: افرادی که آسترازنکا زدند نیز باید اسپایکوژن، پاستوکووک پلاس، رازی و اسپوتنیک بزنند، اما افرادی که راز دریافت کردند حتما باید رازی دریافت کنند.

متخصصان عفونی از آخرین وضعیت شیوع بیماری های تنفسی در کشور می گویند
در محاصره ۳ ویروس

نظر شما:

security code