معاون علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون ۸۸۵ هزار و ۲۳۰ نفر از جمعیت واجد شرایط استان معادل ۴۰ درصد، دز سوم واکسن خود را دریافت کردند و یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۳۷۰ نفر در انتظار هستند.

تزریق ۵ میلیون دز واکسن کرونا در گیلان/ پوشش ۴۰ درصدی دز سوم

کلانشهر: دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به تداوم فرایند واکسیناسیون کووید۱۹ در سطح استان گیلان، اظهار کرد: تاکنون بیش از پنج میلیون و ۵۰ هزار دز واکسن کرونا در سطح استان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه بیش از دو میلیون و ۱۴۶ هزار نفر در نوبت اول واکسینه شدند، تصریح کرد: همچنین دو میلیون و ۱۷ هزار و ۱۴۹ نفر معادل ۹۰ درصد دز دوم را تزریق کردند و ۸۸۵ هزار و ۲۳۰ نفر از جمعیت واجد شرایط استان معادل ۴۰ درصد، دز سوم واکسن خود را دریافت کردند و یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۳۷۰ نفر در انتظار هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ایمنی بیشتر جامعه در مقابل سویه امیکرون با تداوم واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی محقق می شود، عنوان کرد: با دریافت نوبت های کامل واکسیناسیون، در صورت ابتلا به بیماری کرونا، شدت آن خفیف تر بوده و تقریبا هیچگاه موجب مرگ ناشی از آن نمی شود.

 

حیدرزاده، استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و دورهمی ها و در صورت ابتلا، ایزوله کردن خود برای حفاظت از جان اطرافیان را از مهمترین نکاتی دانست که باید در موج ششم کرونا رعایت کنیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد: در صورت رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی و تداوم روند واکسیناسیون در استان، هر چه سریع تر موج ششم کرونا فروکش کرده تا کمترین ابتلا و آسیب را در استان و کشورمان شاهد باشیم.

نظر شما:

security code